Extinderea portofoliului de produse contribuie la creșterea economică a ELKO în condițiile unei piețe stagnante.
Veniturile Grupului ELKO pentru cele 6 luni ale anului 2017 au crescut semnificativ, ajungând la 635 milioane de dolari (586 milioane de euro), comparativ cu 542 milioane de dolari (485 milioane de euro) pentru perioada similară din 2016. Pe parcursul ultimului semestru, portofoliul de produse s-a extins în mod semnificativ, noi acorduri de distribuție fiind adăugate celor deja existente. Astfel, ELKO a reușit să crească mai repede decât piața în ansamblu, cu un procent de creștere a cifrei de afaceri de 17% comparativ cu cele șase luni ale anului precedent.
Analiza cifrei de afaceri pe regiuni
- CEE – creștere de 7,3%, ajungând la 274 milioane de dolari (253 milioane de euro);
- CIS – creștere de 31,8%, ajungând la 313 milioane de dolari (289 milioane de euro);
- Statele Baltice – scădere de 2,1%, ajungând la 48 milioane de dolari (44 milioane de euro).
O nouă identitate de brand
În prima jumătate a anului 2017, ELKO a trecut printr-un proces de rebranding prin dezvoltarea unei noi poziționări și a unei noi identități vizuale a brandului ELKO. Noul logo și povestea din spatele acestuia reprezintă prima dovadă vizibilă a modului în care ELKO este integrat în transformarea din industrie, îmbunătățind eficiența și asigurând o dezvoltare durabilă.
Piețe noi – țările nordice și Polonia
După încheierea perioadei de raportare, la începutul lunii iulie 2017, a fost încheiată tranzacția pentru achiziționarea unei participații de 85% în compania suedeză Gandalf Distribution AB – unul dintre principalii distribuitori de computere și periferice din Suedia. Rezultatele financiare ale Gandalf Distribution AB vor fi consolidate in cele ale grupului ELKO începând cu trimestrul 3 al anului 2017. ELKO a făcut, de asemenea, primii pași de extindere pe piața poloneză, prin contractarea unei echipe locale de vânzări.