Data Dollar Store, creat de Kaspersky Lab, a făcut vâlvă pe Old Street, în Londra. Clienții s-au înghesuit de la primele ore ale dimineții pentru a obține obiecte exclusive de artă, dar au fost surprinși să afle cum pot fi achiziționate acestea.
Apoi, s-au arătat dispuși să dea poze sau materiale video personale ca modalitate de plată, devenind pionierii unei monede, dolarul informațional. Prin intermediul acestui magazin, Kaspersky Lab urmărește să atragă atenția asupra valorii reale a datelor și face apel și la alți jucători să le sprijine eforturile, prin folosirea simbolului dolarului informațional.
Având în vedere că volumul de date personale continuă să crească, utilizatorii ar putea ca, fără să știe, să stea pe o mină de aur, care își păstrează valoarea – indiferent de localizarea geografică sau de influența altor rate de schimb. Lipsa de conștientizare a valorii reale a datelor lor este un obstacol major în a-i face pe oameni să înțeleagă de ce ar trebui să-și protejeze datele, consideră Kaspersky Lab. Ei speră că dolarii informaționali vor atrage atenția asupra acestui fapt și, astfel, vor face mediul online mai sigur pentru toată lumea.
.