Serviciile publice sunt vitale pentru toate țările, cunoscând în ultima perioadă o expansiune a utilizării tehnologiilor digitale în lucrul cu publicul, dar și în organizarea internă. Furnizarea serviciilor din sectorul public este adesea afectată de o combinație de mari dificultăți, nivele de operațiuni și bugete extrem de limitate. Cu toate acestea, experții văd un viitor luminos pentru serviciile din sectorul public, care vor fi transformate de inovațiile digitale.
Dar, pregătirea și implementarea noilor tehnologii se realizează în mai mulți pași bine definiți. După decenii de outsourcing la scară largă, serviciile sectorului public au o expertiză limitată la nivel intern și duc o lipsă de încredere din rândul partenerilor de afaceri. Totul începe prin specializarea personalului din interiorul departamentelor, care trebuie adus la un nivel inovativ, care să îmbrățișeze un tip de gândire digitală, inovativă și centrată pe client. Mai mult, personalul trebuie să se orienteze către experiența și necesitățile digitale ale clienților. Pentru a maximiza calitatea serviciilor, funcțiile tehnologiei din acest sector trebuie să fie influențate și să interacționeze cu peisajul tehnologic extern, care se află în evoluție continuă, astfel încât să fie cunoscut, promovat, și în final captat din punct de vedere al valorii sale, pentru a fi utilizat în serviciile publice. Totul, începând cu AI, IoT, dispozitivele mobile inteligente și big data analytics.
Experții spun că piața ar trebui încurajată să investească în proiecte pentru serviciile publice, în vederea dezvoltării unor produse și servicii inovatoare, ce vor aduce avantaje pentru ambele părți. Colaborarea dintre dezvoltatorii tehnologiilor și administratorii serviciilor publice trebuie să fie una apropiată, dinamică și provocatoare, care să ducă la cele mai bune rezultate pentru ambele părți. Acest lucru înseamnă integrarea sistemelor și construirea unor echipe comune care să colaboreze zilnic. Relațiile cu dezvoltatorii trebuie să fie legate strâns încă din etapele primare ale implementării proiectelor, pentru ca partenerii să își deschidă mediile de dezvoltare, astfel încât organizația și utilizatorii să poată vedea cum evoluează aplicațiile zilnic, chiar și în timp real. Acest context aduce un simț al dublei responsabilități, care nu poate duce decât la o cooperare eficientă, cu rezultate foarte bune. Un proces de bază, în viziunea experților, este expunerea afacerilor interne ca lucru în curs.
Transformarea „end-to-end”, aduce contextul în care multe astfel de aplicații au implicat grefarea front-end-urilor digitale pe sistemele back-end vechi, situație în care deși această îmbunătățire este adesea apreciată de utilizatorii finali, de multe ori creează servicii mai puțin eficiente și mai complexe. În acest caz, organizațiile guvernamentale și serviciile publice au nevoie de parteneri cu experiență în ceea ce privește modul în care tehnologia digitală poate transforma complet un serviciu de tip front-to-back.
O altă parte a procesului de transformare digitală a serviciilor publice este reprezentată de utilizarea mai activă și imaginativă a cantităților mari de date pe care le colectează în timpul operațiunilor zilnice, având potențialul de a transforma complet multe procese de bază. Formarea tiparelor în date permite efectuarea operațiunilor mult mai rapid, într-un mod mult mai inteligent. Tiparele de date vor concentra atenția personalului în marile domenii operaționale și de politici, pentru efectuarea operațiunilor care contează, eliminând o mare parte din „zgomotul„ datelor. De exemplu, prin folosirea unor surse mari de date, este posibil ca criminalii să fie profilați pe baza a ceea ce se știe despre comportamentul lor.
Dar digitalizarea serviciilor și sectoarelor publice nu se limitează doar la tehnologie și oamenii din aceste zone de lucru. Avem nevoie de un mediu în care factorii de decizie, politicienii, să aibă suficientă încredere în ceea ce tehnologia este capabilă să genereze, implementată prin furnizarea unor garanții sofisticate și prin gestionarea calității modelelor analitice și a magazinelor de date, astfel încât aceștia să fie dispuși să se orienteze către o politică bazată pe perspectivele generate de analytics. Lucrând cu piața străină, organismele guvernamentale pot accesa cele mai noi inovații fără a fi nevoite sa construiască și să experimenteze medii experimentale „in-house”.