Dintr-o țară bolnavă de stres social și hrănită cu ,,breaking news”, am evadat două zile în Munchen, la Fujitsu Forum 2017, cel mai mare eveniment IT&C single vendor. Pentru o imagine cât mai corectă vă pot spune că peste 12000 de participanți din întreaga lume au avut de ales între 5 Keynotes, 60 Breakout Sessions, 90 de Expert Talks și peste 3.000 mp de expoziție.
În ultimul an, Fujitsu a înregistrat progrese semnificative în ceea ce privește patru piloni strategici de afaceri: Cloud, IoT și Inteligența artificială – susținut de Securitate. Forumul Fujitsu a evidențiat cele mai recente evoluții în aceste patru domenii principale de afaceri.
În cloud, principala oportunitate de piață este IT hibrid. În contextul în care mai mult de jumătate din organizațiile mari vor vedea majoritatea capabilităților IT furnizate prin intermediul serviciilor cloud în următorii doi ani, Fujitsu a adăugat noi regiuni Fujitsu Cloud Service K5 în Regatul Unit, Finlanda, Germania, Spania și America de Nord. Fujitsu furnizează, de asemenea, o nouă capacitate dedicată de stocare privată, care permite stocarea locală a datelor chiar și pentru mediile de tip cloud private-publice și virtuale, etapă ce reprezintă un pas cheie în vederea respectării cerințelor de reglementare, inclusiv a Regulamentului Uniunii Europene privind protecția generală a datelor (GDPR).
Una dintre tehnologiile care duc la creșterea cloud este IoT, unde Fujitsu oferă noi nivele de inteligență la marginea rețelei, chiar aproape de zona senzorilor. Pentru a permite companiilor să înțeleagă cu ușurință această oportunitate, Fujitsu introduce o nouă marcă numită FUJITSU INTELLIEDGE pentru a furniza informații esențiale în rețea. Această soluție poate lua decizii inteligente în timp real, bazată pe învățarea din cloud, și utilizează puterea Inteligenței Artificiale pentru a colecta, procesa și învăța din datele senzorilor, dar și pentru a conecta toate tipurile de informații digitale de fabricație, de la proiectare până la producție și întreținere.
O tehnologie care merge în directă legătură cu IoT este Inteligența Artificială (AI), care continuă să deschidă noi modalități de interpretare a informațiilor generate de întreprinderi. Fujitsu vede un potențial enorm de piață pentru AI și se concentrează pe oferirea de oportunități clienților săi, pentru ca aceștia să înțeleagă noile tehnologii inovative și sumt sunt ajutați de acestea în businessul viitorului. Folosind valoarea AI, Fujitsu a lucrat cu producătorul de turbine eoliene Siemens Gamesa pentru a contribui la implementarea unui sistem de control al calității. În acest caz, AI reduce nu numai timpul necesar pentru controalele de calitate, dar poate și să detecteze deficiențe minore care altfel sunt invizibile pentru ochiul uman. Dacă în mod normal dura aproape toată ziua pentru a verifica manual suprafața unei lame, acum Siemens Gamesa poate finaliza o inspecție în doar 90 de minute, ceea ce înseamnă că inginerii sunt eliberați de sarcini monotone, dar necesare, pentru a se concentra pe lucruri importante și productive . Cu 5000 de lame produse în fiecare an, Siemens Gamesa salvează acum în jur de 30.000 de ore de lucru pentru fiecare angajat implicat în aceste proceduri, ceea ce înseamnă o reducere semnificativă a costurilor și o creștere a eficienței în activitate.
Abilitatea organizațiilor de a funcționa în lumea digitală depinde în mod fundamental de securitatea cibernetică eficientă, care este esențială pentru a asigura furnizarea de servicii digitale de încredere și pentru a proteja marca, veniturile și încrederea clienților. Pentru a fi cel mai bine plasat în sprijinul oferit clienților săi, Fujitsu a creat o organizație globală de securitate cibernetică și continuă să dezvolte servicii de securitate, inclusiv servicii avansate precum Cyber Threat Intelligence și Cyber Threat Analytics, bazate pe inteligența artificială și automatizare pentru o mai bună protecție și răspuns în timp real la evenimentele de securitate.