Conform raportului Kaspersky Lab IT Security Economics, peste 77% dintre companii au avut de suferit din cauza unui atac cibernetic în ultimele 12 luni. O creștere a atacurilor în care DDoS și sistemele POS au fost principalii vectori agravează situația, în special în perioada vânzărilor de Crăciun, atunci când sunt mai mulți cumpărători în magazin decât în mod normal. Astfel, comercianții devin o țintă atractivă pentru infractorii cibernetici.
Cercetarea arată că, pe parcursul anului trecut, a fost o explozie (până la 16%) atât a atacurilor DDoS, cât și a celor în care erau folosite vulnerabilități ale terminalelor POS. Aceste date indică faptul că, indiferent ce tip de furt plănuiesc infractorii cibernetici în această perioadă, e foarte posibil să folosească atacurile DDos sau vulnerabilitățile sistemelor POS.
În anul 2017 au fost observate mai multe breșe de securitate, raportate în sistemele de plată ale unor mari branduri: Chipotle, Hyatt Hotels și, recent, Forever 21. Conform celui mai nou raport DDoS Intelligence, și Kaspersky Lab a înregistrat o creștere ca număr și răspândire geografică a atacurilor DDoS inițiate de botnet-uri, în cel de-al treilea trimestru al anului 2017 fiind identificate ținte în 98 de țări (comparativ cu 82, în T2).
Această situație va fi extrem de relevantă pentru organizațiile din domeniul retail-ului și din e-commerce în perioada de vânzări intense dinaintea Crăciunului. Infractorii cibernetici pot să pună în scenă atacuri DDoS de succes pentru a cere o răscumpărare sau pentru că reprezintă niște competitori lipsiți de etică. De asemenea, pot să folosească sistemele POS ca o poartă de acces pentru atacurile direcționate sau să fure datele de autentificare sau banii utilizatorilor.