Business — December 14, 2017 at 9:31 am

Măriți afacerea, construiți pe realitatea “lucrurilor”

by

Odată cu dezvoltarea tehnologiilor IoT care lucrează împreună cu Inteligența Artificială (AI) pentru a reconstrui lumea reală în medii virtuale tri-dimensionale, cunoscutele Realitate Virtuală (VR) și Realitate Augmentată (AR), companiile au în față o gamă largă de oportunități pentru creșterea eficientă a afacerilor utilizând tehnologia de ultimă generație. Tehnologiile au ajuns la o maturitate la care nu mai necesită investiții foarte mari sau pregătirea de specialitate a personalului. De asemena, ca echipamente, există o gamă largă de dispozitive low-cost și chiar dispozitive care pot lucra cu calculatoare și telefoane inteligente normale. Cele mai importante piețe al VR au devenit rapid cele de divertisment și jocuri. Zona de infotainment a vânzărilor beneficiază de asemenea din  VR, mai ales prin pre-vizualizarea unor produse de lux, cum ar fi yachturile sau mașinile.

În timp ce există multe alte utilizări promițătoare pentru VR în mediul de afaceri, instruire, îndrumare, service pentru produse, utilizatorii sunt “legați” de un loc fizic în timp ce sunt imersați în lumea lor virtuală. Astfel, AR este experiența “mobilă” care poate fi transmisă prin lumea reală și care ar putea să o facă mult mai universal aplicabilă. Conștientizarea potențialului AR a crescut semnificativ în ultimii ani. Totul mai ales prin perspectiva publică din succesul jocurilor precum Pokemon Go. În ciuda acestui fapt, unii consideră în continuare AR ca fiind o contrapartida puțin mai interesantă pentru VR. Ambele ocupă acum un spațiu din ce în ce mai mult denumit Realitate Mixtă (MR). Cele mai multe aplicații AR nu necesită purtarea unui echipament, tehnologia fiind bazată chiar pe privirea asupra unui ecran mobil, tabletă sau dispozitiv. Mai mult, informațiile prezentate pot fi avansate, tri-dimensionale, animate sau pur și simplu un text informativ. Aplicațiile pentru AR în afaceri sunt semnificative, dar trebuie gestionate eficient, în special în ceea ce privește modul în care sunt utilizate datele.

Creșterea utilizării aplicațiilor IoT vine ca o altă pistă de creștere a AR, combinația dintre cele două deține eficiența imediată chiar și cu sau fără automatizare. Totuși, cu atât de multe informații potențiale care sunt disponibile de la senzori și dispozitive, vizualizarea unor informații utile poate fi dificilă, din cauza încărcării dispozitivelor utilizate și a creșterii consumului de energie electrică. Orașele inteligente sau campusurile inteligente ar putea afișa hotspoturi de utilizare Wi-Fi pentru inginerii de rețea pentru a face vizibilă acoperirea și capacitatea rețelei. În fiecare caz, capacitatea de a lega informații relevante în contextul locului și al direcției în care se aplică aceasta facilitează vizualizarea, înțelegerea și atenuarea impactului acestora.

Importanța AR, spre deosebire de VR, este modul în care este înrădăcinată în locuri reale și lucruri reale. Deși au existat o mulțime de implementări ale ambelor tehnologii, găsirea cazurilor de utilizare comercială justificată a fost mai dificilă. În combinație, IoT și AR merită mai mult decât suma părților lor. IoT furnizează date și conexiuni în timp real în lumea reală, în timp ce AR le plasează vizual în context pentru a furniza beneficiile anticipate. Începând de azi ar fi un exercițiu minunat pentru a explora beneficiile IoT și AR combinate.