NEW TECHNOLOGY — January 9, 2018 at 3:56 pm

Fujitsu a dezvoltat tehnologia simțurilor robotice care se apropie de emoțiile oamenilor

by

Fujitsu Robopin

Roboții încep să ne ajute să ne facem viața mai plăcută și mai convenabilă în situațiile de zi cu zi. Un exemplu este un serviciu care utilizează roboți în mediul de afaceri, într-un spital, unde roboții folosesc gesturi și vorbesc pentru a ghida persoanele care au probleme cu mașinile automate de recepție. Ceea ce permite acest lucru sunt abilitățile de comunicare ale roboților, în special utilizarea expresiilor emoționale. Fujitsu Robopin a fost dezvoltat ca un robot de comunicare pentru uz comercial. Este un mic robot care poate exprima emoții folosind gesturi și a cărui față poate să strălucească în culori diferite. Robopin recunoaște oamenii folosind o cameră încorporată în centrul feței și vorbește cu sunete vocale.

Obiceiurile lui Robopin de a exprima emoțiile sunt inspirate de expresiile personajelor de animație. Animațiile creează personaje vii exprimând emoții de plăcere, furie, tristețe și bucurie cu figuri simple, expresii faciale și acțiuni exagerate. Robopin are numai șase motoare, două pentru cap, două pentru brațe și două pentru corp, dar poate exprima o varietate de mișcări pentru a-și transmite imediat emoțiile și intențiile schimbând poziția și mișcarea articulațiilor, care imită mișcările caracterelor de animație. De exemplu, Robopin se poate pleca prin coborârea profundă a capului, ridicând ambele brațe, se apleacă prea mult înapoi ca un comedian și dă indicații cu mâinile. Ca atare, Robopin este capabil să explice lucrurile prin gesturi pentru a transmite cu intuiție informații într-un mod ușor de înțeles.

LED-ul atașat pe capul său afișează expresii faciale. Exprimă emoții cu culori, precum și modele de clipire și iluminare bazate pe cercetarea impresiilor date de culori oamenilor. De exemplu, LED-ul roșu reprezintă “furie”, roz reprezintă “plăcere” sau “bucurie”, “tristețe” albastră, iar transformarea acestor culori în jur reprezintă “uimire”. Robopin are o formă simplă, dar poate exprima diverse emoții cu o varietate de acțiuni.

Pe baza ipotezei că diverse companii ar folosi Robopin în afacerea lor, acesta a fost conceput să nu aibă nicio personalitate specială. Unele companii ar putea dori să adauge culori lui Robopin în conformitate cu culorile mărcii lor sau ar putea dori să-l îmbrace cu accesorii în funcție de utilizare. Datorită designului său simplu, indiferent de modul în care este vopsit sau îmbrăcat, Robopin arată natural și acceptabil fără a transmite vreun sentiment de disconfort.

Robopin poate contribui pentru oferirea unor servicii pentru clienți mai eficiente. Necesitatea de a trata vizitatorii în Japonia în alte limbi decât cea japoneză este de așteptat să crească rapid înainte de Jocurile Olimpice și Paralimpice Tokyo 2020. Robopin poate oferi suport lingvistic străin prin utilizarea serviciilor legate de cloud, cum ar fi AI și serviciile de traducere. Robopin va contribui la furnizarea de informații, sprijinind în același timp angajații japonezi.

De asemenea, Robopin ar putea să furnizeze servicii de orientare la recepțiile din spitale și instituții locale, folosind gesturi și chiar participând la mici discuții. Fujitsu va continua să depună eforturi pentru a realiza un mediu de afaceri și o societate în care roboții pot înțelege, lucra și colabora cu oamenii, urmărind cercetarea și dezvoltarea de roboți care pot exprima o varietate de emoții cât mai apropiate de cele umane.