Administratie Publica, NEW TECHNOLOGY — January 18, 2018 at 7:45 pm

Mitul serviciilor publice incapabile să se transforme digital este eliminat prin inovație

by

public sectorOferirea unor servicii din sectorul public este de cele mai multe ori o provocare mai ales din cauza complexității acestora, dar și din cauza bugetelor foarte limitate sau a modului de abordare incoerent. Totuși, servicii publice cum sunt cele de poliție, anti-terorism, imigrație sau pompieri se pot transforma radical prin inovația digitală.

Experții în implementarea strategiilor digitale spun că aceste sectoare se pot transforma radical începând strategiile prin cooptarea și educarea oamenilor potriviți pentru acest lucru, dar și prin analizarea nevoilor digitale ale beneficiarilor serviciilor. De asemenea, schimbările aduse mediului IT din aceste servicii nu trebuie să fie doar un exercițiu de eficientizare a vechilor abordări, ci trebuie să aducă provocarea de asumare a unor riscuri.

Funcțiile tehnologiei din sectorul public trebuie să fie influențate de peisajul tehnologic extern aflat în mișcare rapidă, astfel încât să fie cunoscut, capturat ca valoare și implementat, pentru a maximiza calitatea serviciilor publice. Trebuie mers pe un set de procese bazate pe parteneriate inteligente, nu pe tradiționalele parteneriate de vânzare, bazate pe outsourcing mega-deal, care s-au dovedit a fi costisitoare și împovărătoare pentru guverne. Serviciile publice care se bazează deja pe soluții digitale implementate în cadrul unor contracte mari și vechi vor intra într-o perioadă de tranziție, noile colaborări fiind mai sofisticate și robuste. Este de așteptat ca unii parteneri să reziste acestor schimbări, prin adaptarea serviciilor și abordării la noile cerințe. Piața trebuie încurajată pentru a întreprinde proiecte de explorare și pentru a descoperi modalități prin care să poată lucra în avantajul serviciilor publice, astfel încât aceste produse și servicii inovatoare să își găsească o nouă piață de implementare. Sectorul public este unul vast și complex, implementarea soluțiilor digitale ar deschide o piață largă și profitabilă pentru întreprinderile care le dezvoltă și administrează. Asta înseamnă integrarea sistemelor și construirea unor echipe comune care colaborează zilnic, iar partenerii își deschid mediile de dezvoltare, astfel încât instituția publică, echipa comună și utilizatorii să poată vedea cum evoluează aplicațiile în timp real, fiind baza unei duble responsabilități.

În acest moment, numeroase astfel de aplicații au implicat grefarea front-end-urilor digitale pe sistemele back-end vechi, dar, deși această îmbunătățire este adesea apreciată de utilizatorii finali, de multe ori creează servicii mai puțin eficiente și mai complexe. Astfel, organizațiile guvernamentale și serviciile publice trebuie să experimenteze transformarea digitală totală, front-to-back.

O altă parte a călătoriei de transformare digitală a serviciilor publice se realizează prin utilizarea mai activă și imaginativă a cantităților mari de date pe care le colectează în timpul operațiunilor zilnice. Aceasta are potențialul de a transforma complet multe procese de bază. Formarea tiparelor în date ar deschide perspectiva în care procesele se realizează mult mai rapid și într-un mod mult mai inteligent. Astfel, atenția personalului se va concentra în marile domenii operaționale și de politici asupra lucrurilor care contează eliminând o mare parte din „zgomotul” datelor. De exemplu, prin utilizarea surselor mari de date, este posibil ca criminalii să fie profilați pe baza a ceea ce se știe despre comportamentul lor. Avem nevoie de un mediu în care factorii de decizie să aibă suficientă încredere în ceea ce tehnologia este capabilă să genereze, obținută prin furnizarea unor garanții sofisticate și gestionarea calității modelelor analitice și a magazinelor de date, astfel încât aceștia să fie dispuși să redeseneze politica bazată pe perspectivele generate de Analytics. De asemenea, trebuie eliminat mitul prin care serviciile publice sunt incapabile să se adapteze cu noua linie a inovației tehnologice. Lucrand impreuna cu piata externa, organismele guvernamentale pot accesa cele mai recente inovatii fară a avea nevoie sa construiască medii experimentale în interior.