De la clinici medicale medii si mari, spitale si centre medicale independente, pana la retele medicale complexe, in care potentialilor pacienti li se ofera servicii integrate de preventie, diagnostic si tratament, in absolut toate formulele de business medical factorii esentiali sunt calitatea ingrijirii si satisfactia pacientilor.
Cu toate acestea, este, de asemenea, esential sa se controleze costurile, in caz contrar o distributie redusa a resurselor poate duce rapid la o reducere a calitatii ingrijirii. Prin urmare, este absolut vital sa ramanem eficienti. Managerul sau echipa de conducere ar trebui sa poata analiza toate masurile-cheie pentru a crea rapoarte pentru spitale, scheme si distribuire geografica. Toate datele aferente trebuie sa fie defalcate in diverse moduri si sa fie impartasite personalului relevant, pentru a-si gestiona cat mai eficient activitatile.
In sens larg, este necesar sa se asigure satisfactia pacientului, sa se optimizeze utilizarea resurselor si sa se monitorizeze eficienta financiara a organizatiei.
Transformarea digitala in domeniul serviciilor medicale este necesara nu numai pentru ca echipamentele si noile tehnologii impun noi capabilitati ale personalului medical si o logica de integrare in fluxuri si proceduri, aidoma unei companii din oricare alt domeniu.
Dar mai ales pentru ca acestea trebuie sa fie cuprinse intr-un tot unitar, intr-un proces logic in care se deruleaza activitatile, astfel incat, fiecare manager, pe divizia sa de responsabilitate, sa vada in timp real, sa analizeze si sa decida.
Pe de alta parte, este vorba tocmai despre activitatile-suport ale actului medical, de la programari, consultatii si interventii, pana la sectoarele administrativ, personal, aprovizionare si consum.
Vinod Khosla, unul dintre fondatorii Sun Microsystems, estimeaza ca in urmatorii 10 ani, transformarile digitale din domeniul sanatatii vor depasi descoperirile stiintelor medicale. Mai ales in era mobilitatii maxime, ale carei caracteristici sunt cu-atat mai vizibile in domeniul medical, unde echipele si deciziile trebuie sa fie rapide si mobile.
Aici este zona in care datele analitice chiar conteaza: sa existe informatia corecta la persoana care trebuie sa dispuna de aceasta informatie, la momentul potrivit, cu rezultatele asteptate. Ar fi, pe scurt, valoarea adaugata, inestimabila, a procesulului de digitalizare in industria serviciilor medicale.
Qlik permite organizatiilor din domeniul sanatatii sa exploreze date clinice, financiare si operationale prin intermediul analizelor vizuale pentru a descoperi perspectivele care conduc la imbunatatiri in asistenta medicala si, mai ales, la reducerea costurilor. Totul are cel mai dorit rezultat din industria serviciilor medicale: concentrarea pe actul medical in sine si o mai mare atentie acordata pacientilor.
Exact ca in cazul companiilor din alte domenii, si managerii unitatilor medicale care opteaza pentru solutiile informatice avansate, cum este Qlik, vor descoperi beneficiile si, se poate spune fara exagerare, vor deveni dependenti de acestea.
Solutiile Qlik pentru asistenta medicala ajuta organizatiile sa descopere blocajele, sa elimine modificarile clinice inutile, pentru ca pune in valoare, prin combinarea surselor complexe de date, informatii care altfel raman nefolosite. Informatii de care, accesibilie fiind, managerii descopera ca au nevoie, ca sunt folositoare si ca, esential, contribuie la un act medical mai bun.
Statisticile arata ca mai mult de 1500 de furnizori de asistenta medicala din intreaga lume se bazeaza pe solutiile Qlik pentru a oferi informatiile corecte, la momentul potrivit.
Avand un tablou complet ale proceselor, solutia Qlik permite identificarea din timp a potentialilor factori perturbatori, adaptarea intr-un timp mai scurt la transformarile care vin din exterior, aparent fara legatura cu actul medical ca atare. Vorbim aici despre efecte din zona fiscalitatii, legislatiei, a fluctuatiei fortei de munca, daca ar fi sa enumeram doar cateva.
Qlik permite organizatiilor din industria de sanatate sa-si exploreze in profunzime datele financiare si operationale cu ajutorul analizelor pe statistici, cu evolutie in timp si valoric, dar si analize vizuale extrem de atractive si usor de parcurs.
Gradul de ocupare a paturilor, gestionarea programarilor in clinici, studiile clinice, tratamentele dentare, gestiunea financiara, eficienta vizitelor medicale, gestiunea spitalelor, eficienta personalului medical si de ingrijire medicala, prescriptii medicale, asistenta medicala si servicii pentru pacienti, raspunsuri de urgenta, servicii de asistenta medicala, sanatate veterinara, laboratoare, timpi de asteptare, sunt parametri diferiti ce trebuie monitorizati zilnic.
Utilizarea unui dashbord pentru sanatate este acum esentiala pentru a monitoriza in mod cuprinzator parametrii si indicatorii de provocare in timp real.
Astfel, sunt descoperite perspective neluate in calcul, care pot oferi solutii de imbunatatire a serviciilor medicale, pot reduce costurile, cu efecte benefice asupra pacientului.
Cu ajutorul acesteia se poate vorbi despre un sistem eficient si durabil de gestionare a unitatii medicale ca intreg, dar care ofera o perspectiva rapida si exacta asupra tuturor departamentelor, diviziilor, serviciilor.
Practic vorbim despre modernizarea si digitalizarea modelelor de afaceri din domeniul medical cu ajutorul platformei Qlik, una dintre cerintele furnizarii unor servicii la standardele avansate ale erei digitale, fara de care sansa de reusita pe o piata aprig concurentiala se va reduce semnificativ.
Sursa: Relevance Management