Lumea schimbarilor tehnologice isi accelereaza ritmul. Cu toate acestea, conform unui studiu recent realizat de Forester, 41% dintre organizatii fac eforturi sa isi mentina ritmul schimbarilor tehnologice. Aceasta problema devine una foarte reala. As merge mai departe, spunand ca suspiciunea mea este ca cifra reala este chiar mai mare de 41%
Pentru a face fata acestei provocari (aplicand, desigur, si o strategie eficienta de IT hibrid), un prim pas eficace il reprezinta intelegerea unora dintre tendintele mai largi care caracterizeaza sectorul.
Mai jos veti regasi cateva idei din partea mea pe tema tendintelor care vor contura modul in care se vor prezenta lucrurile pe parcursul urmatoarelor 12 luni si dincolo de acest orizont de timp:
1) Proiectarea in functie de evenimente: Un stil tot mai popular impulsionat de Internetul lucrurilor (IoT), reprezentand urmatorul pas al evolutiei din punct de vedere al eficientei si agilitatii. Este vorba despre proiectarea serviciilor sub forma unui proces.
2) Contracte „inteligente”: Tehnologia „blockchain” este in curs de maturizare, insa ma astept sa fiu martorul in 2018 a primelor contracte „inteligente” folosind solutii bazate pe tehnologia blockchain la nivel de intreprindere.
3) Dincolo de limite: Serviciile in timp real cu o complexitate si niveluri de integrare a inteligentei artificiale (IA) aflate in continua crestere aduc cu sine impulsul pentru depasirea barierelor actuale in puterea de calcul.
4) Securitatea „inteligenta”: Expunerea de care se bucura serviciile de tip „cloud” va deveni tot mai vizibila – riscul poate fi introdus prea usor in ecuatie, este nevoie de un paznic automatizat in fata schimbarilor!
5) Realitatea mixta: O crestere in gradul de atractivitate a experientelor dincolo de conceptul de realitate augmentata de care vorbim astazi va intensifica adoptarea de catre companii a IoT, insa factorul hotarator va ramane in continuare eficienta.
6) „Cloud”-ul nu reprezinta altceva decat o infrastructura: Va fi anul 2018 anul in care „cloud”-ul nu va mai fi considerat astfel? In locul sau, industria TIC ar trebui sa il ia in discutie ca fiind norma pentru infrastructura de afaceri, asa sper eu…
7) Interfete captivante pentru utilizatori: Vocea si sunetele se vor combina cu sistemele conversationale pentru a inlocui interfetele traditionale.
8) Continuitatea in cloud: La nivel de intreprindere se folosesc la ora actuala peste 1000 de sisteme de tip „cloud”. Continuitatea derularii activitatilor, protejarea datelor si modul in care ne gestionam complexitatea vor deveni elementele esentiale.
9) Re-focalizarea pe maturitate: Procesele de asigurare a serviciilor intr-o lume IT bi-modala au adesea de suferit in afacerile digitale. Pilotarea si verificarea anticipata a viabilitatii conceptului vor trece serviciile de tip back-end in etapa industrializarii.
10) Momente esentiale: Marketing-ul se va cladi pe baza conceptului de capturare a momentelor esentiale si promovarea experientelor extraordinare; acestea se vor aplica atat IT intern, cat si afacerilor, in egala masura.
Pe langa toate acestea, ar fi o greseala din partea mea sa nu mentionez cateva dintre celelalte chestiuni importante care ii preocupa pe liderii companiilor in anul 2018.
Securitatea trebuie sa fie gestionata ca reprezentand aspectul esential al datelor pe care le detineti pentru a permite conformarea cu sistemele de tip cloud (cu termenul limita pentru instituirea Regulamentului general privind protectia datelor ale UE profilandu-se amenintator pentru luna mai). Trebuie sa aveti mare grija in alegerea serviciilor pe care organizatia dvs. le adopta.
Amintiti-va, datele sunt aur curat, adoptati-le, monetizati-le, insa aveti grija sa nu le pierdeti – sanctiunile din punct de vedere financiar si al reputatiei sunt uriase.
De altfel, nu peste mult timp, IA, invatarea automatizata, IoT si tehnologia blockchain vor exista, cel mai probabil, sub o anumita forma la nivelul organizatiilor dvs. Acestea vor necesita ca API-urile sa comunice in mod eficace intre sistemele dvs. existente si platformele native de cloud – acestea sunt elementele vitale ale oricarui serviciu digital.
Realizarea acestora, insotita de utilizarea microserviciilor pentru livrarea de noi oferte caracterizate de viteza si scalare corespunzatoare, va genera beneficiile de rigoare celor care o fac pe parcursul anului urmator.
In opinia mea, tehnologia nu ar trebui sa fie perceputa drept un obstacol in calea succesului. Asa cum am spus anul trecut in cadrul forumului Fujitsu, tehnologia ar trebui sa reprezinte unul – insa nu singurul – pilon pentru proiectarea afacerilor dvs. digitale.
Totul se invarte in jurul unei idei, a capacitatii de a dispune de oameni inzestrati cu creativitate si a avea o organizatie cu o cultura colaborativa, construita astfel incat sa poata intreprinde actiunile in ritmul corespunzator. Alaturati acestei perspective definitia unei experiente incredibile, atat pentru organizatie, cat si pentru client.
Toate acestea, impreuna, va vor plasa pe calea spre succes in anul 2018!
de Brad Mallard, CTO End User Services, Digital Workplace, Cloud&Hybrid IT, Fujitsu