Cloud sau infrastructură la sediul companiei, este o discuție aprinsă încă de la apariția pe scară largă a cloud, dar care continuă să ducă la menținerea ambelor soluții pentru anumite companii. Un balans optimizat între cele două poate crește valoarea companiilor și a serviciilor prestate. Dar, specialiștii spun că această optimizare se realizează ținând cont de o serie de indicatori importanți.
Una din cele mai mari provocări nu ține de tehnologie cât ține de oameni, fie că vorbim de clienți, de angajați sau parteneri. Astfel, toți aceștia trebuie menținuți într-un climat tehnic curat și eficient, care să nu le complice modul de lucru sau modul de gândire, la fel cum este important ca trecerea în cloud să nu afecteze performanțele acestora. Implementarea noilor infrastructuri IT trebuie să fie concentrată pe adăugarea de servicii și unelte de lucru care să ducă la creșterea valorii oamenilor în cadrul unei afaceri.
În urmă cu câțiva ani, când cloud-ul nu era foarte bine definit, oamenii doreau să transfere totul acolo, fără a planifica sau a considera dacă este adecvat. Dar tehnologia cloud sau hibrid nu este întotdeauna soluția potrivită. Un bun manager IT trebuie să ajute utilizatorul din afaceri să înțeleagă ce cazuri de utilizare sunt optime pentru cloud și care nu, având misiunea în același timp să le arate cum îi ajută aceste tehnologii să aducă valoare unei întreprinderi unei organizații. Fiecare organizație va avea criterii diferite sau o pondere diferită în funcție de aceste criterii, ținând cont de nevoile organizației, de apetitul pentru schimbare și prioritățile de risc. Trecerea întregii companii în cloud ține doar de comunicare, ținând cont de factori precum durata de viață a soluțiilor, securitate, utilizarea datelor și scopul utilizării fiecărei aplicații. Astfel se poate determina ce tip de aplicații pot fi implementate, fie că este vorba de soluții SaaS, infrastructură internă sau cloud externalizat.
Dar, pentru multe companii, soluția infrastructurilor IT hibride a funcționat cel mai bine, oferind o serie de beneficii importante. Cel mai important a fost eliminarea, sau cel puțin corelarea, a umbrelor IT, care a oferit economii importante. Acest lucru a îmbunătățit relația cu utilizatorii de afaceri, deoarece aceștia au fost ajutați să creeze aplicații departamentale și să evite așteptarea pentru anumite servicii. Mai mult, utilizarea cloud oferă abilitatea de creștere a „elasticității” infrastructurii, implementând aplicațiile critice în infrastructura locală, cu posibilitatea extinderii acestora în cloud dacă este depășită capacitatea locală. Acest lucru înseamnă o utilizare eficientă a resurselor interne, dar și posibilitatea unei recuperări mai rapide în cazul unor dezastre. Utilizând IT hibrid, companiile pot alege locația potrivită pentru fiecare aplicație, scala resursele în sus și în jos, asigurând astfel economii de costuri și agilitate.
Ca bariere în calea utilizării IT hibrid, oamenii văd doar bariere tehnice dacă nu au un plan pentru arhitectura acestora, ceea ce poate avea ca rezultat medii diferite fără link-uri corespunzătoare pentru a le conecta sau a le gestiona. Ca orice implementare a unei tehnologii, este normal ca și IT hibrid să aibă anumite riscuri, dar acestea sunt îndepărtate pe măsură ce companiile înțeleg digitalizarea, în contextul în care tehnologia este atât de vastă în prezent, încât afacerile și IT-ul devin inseparabile.