Compania UiPath a anunțat oficial că a obținut 153 milioane dolari într-o rundă de serie B care duce compania la valoare de 1,1 miliarde de dolari, cifră ce este mai mult de zece ori mai mare decât valoarea companiei la ultima majorare a finanțării, în luna aprilie a anului trecut. Aceasta ultima rundă a fost condusă Accel, împreună cu participarea a noilor investitori CapitalG și Kleiner Perkins Caulfield & Byers, precum și a unor investiții anterioare din partea EarlyBird, Credo Ventures și Seedcamp.
Valoarea UiPath nu este singurul lucru care a crescut rapid. În urma unui mare val de interes în RPA din lumea IT a întreprinderilor, compania a înregistrat o creștere rapidă a clienților. Astăzi, UiPath are peste 700 de clienți ai întreprinderilor plătitoare, printre care BMW Group, CenturyLink, Dentsu și Huawei. Această listă de clienți reprezintă o creștere de șapte ori față de anul trecut, iar UiPath a anunțat că veniturile sale recurente anuale au crescut de opt ori în aceeași perioadă.
Soluțiile construite de UiPath creează sisteme bazate pe AI, “roboți”, ajută la automatizarea anumitor sarcini, eliberând timpul angajaților pentru ca aceștia să se concentreze asupra muncii pe care sistemele și software-ul AI nu le pot face. Ideea companiei este de a combina tehnologiile asistate cu cele ne-asistate, pentru a merge pe un concept de un robot ajutător pentru fiecare angajat uman al unei companii. Astfel, conceptul companiei merge pe o automatizare a locurilor de muncă fără a elimina factorul uman, dar pentru a crește și chiar a dubla eficiența unui angajat.