Facebook evaluează o nouă caracteristică de realitate augmentată (AR) bazată pe marker în aplicația sa, care oferă utilizatorilor experiențe AR legate de obiecte fizice marcate în mod special, cum ar fi cartografiere grafică digitală pe un poster de film. Compania de social networking experimentează caracteristica AR într-un program beta închis legat de viitoarele filme “Ready Player One” și “Wrinkle In Time”.
Aparatul foto din aplicația Facebook este folosit pentru a identifica marcajele pe un poster de film. Aceste glifuri speciale declanșează și ancorează suprapunerile AR ca un robot animat gigant, efecte speciale și flori care par să iasă din anunțuri 2D. Spre deosebire de încercările anterioare ale Facebook de integrare AR, sistemul bazat pe markere oferă o structură a lumii reale pe care pot fi aplicate grafice generate în mod digital. La fel ca Snapchat și Instagram, compania a utilizat în trecut în concepte AR de spațiu liber, cum ar fi filtrele față și alte soluții care se bazează pe detectarea obiectelor.
Un oficial al companiei a recunoscut că lucrează la funcția AR bazată pe tracker într-o declarație în publicație. ,,În viitor, credem că AR va fi în lumea din jurul nostru. Mai mult decât sesiunile de captare și partajare efemere pe care le vedem astăzi, AR va sta într-un strat de date ascuns pe care îl accesați prin dispozitive, telefoane de astăzi, ochelari mâine”, spune acesta.
Apple, de asemenea, lucrează la apliații care utilizează capacități AR extinse și a lansat recent ARKit 1.5. Apple a prezentat abilitatea de a crea experiențe AR din postere de film, deși tehnologia se bazează pe recunoașterea complexă a imaginii, nu pe marcatori.