Amazon ar putea fi unul dintre primii trei furnizori de servicii bancare cu amănuntul din SUA, din punct de vedere al bazei de clienți, în cazul în care va merge către servicii bancare. Potrivit consultantului de afaceri Bain & Co, gigantul de comerț electronic ar putea avea 70 de milioane de clienți bancari din SUA în cinci ani. Predicția urmează știrilor care anunță că Amazon discută cu băncile, inclusiv cu JPMorgan, despre stabilirea potențială a conturilor de verificare, echivalentul în SUA a conturilor curente, pentru persoanele mai tinere sau cele nebancare.
Potrivit lui Bain & Co: “Amazon a reperat un segment de clienți pe care îi poate servi mai bine și compania se poate orienta pentru a câștiga bani ulterior. Își permite să meargă după acest segment nerentabil anterior, în parte, pentru că va fi capabil să transforme economia bancară. Amazon nu are povara unei rețele costisitoare și a unei rețele de centre de contact, pe care o estimăm că reprezintă în medie aproximativ 40% din costurile unei bănci de retail din America de Nord “.
Amazon are o istorie de răbdare și de investiții pentru profitul de viitor atunci când intră pe noi piețe. Atunci când compania a intrat în sectorul cloud computing cu Amazon Web Services (AWS), a investit foarte mult în infrastructură, cum ar fi datacentrele uriase, și continuă să o facă, limitând inițial rentabilitatea. Astăzi, Amazon este un factor de bază pentru serviciile cloud enterprise, iar această parte a afacerii sale este un driver important de profit.
Bain & Co a spus că Amazon ar putea reduce costurile prin tehnologie. De exemplu, ar putea folosi asistentul de voce Alexa pentru a ajuta clienții în locul centrelor de servicii cu clienții scumpe și costisitoare. De asemenea, ar evita o mulțime de costuri de achiziție a clienților, deoarece are deja relații digitale cu atât de mulți cetățeni americani. Modelul probabil ar funcționa ca partenerul bancar să dețină depozitele și să respecte reglementările, în timp ce Amazon se va concentra pe experiența clienților și oferta de produse.
Potrivit unui profesionist IT din sectorul bancar, “Dacă firmele mari de tehnologie precum Apple, Google, Microsoft, PayPal, Amazon și altele doresc să intre în servicii financiare specifice, cred că au puterea de a bate băncile”.