Apple și IBM sunt în colaborare de câțiva ani, dezvoltând multe produse în zona de inteligență artificială și machine learning. Companiile au construit de fapt sute de aplicații enterprise care rulează pe dispozitive iOS. Acum, cele două companii au anunțat că oferă o modalitate de a combina procesul de învățare IBM Watson cu Apple Core ML pentru a face aplicațiile de business care rulează pe dispozitivele Apple inteligente.
Modul în care funcționează este acela prin care un client construiește un model de machine learning utilizând Watson, profitând de datele dintr-o bază pentru instruirea modelului. De exemplu, o companie poate dori să ajute tehnicienii din domeniul serviciilor auto să-și îndrepte aparatul de fotografiat iPhone spre o mașină și să identifice marca și modelul pentru a comanda părțile corecte.
Următorul pas este convertirea modelului în ML Core și includerea acestuia în aplicația personalizată. Apple a introdus Core ML în cadrul conferinței Worldwide Developers Conference din iunie anul trecut, ca o modalitate de a facilita dezvoltatorilor să utilizeze modele de învățare automată de la instrumente populare de construcție a modelului, cum ar fi TensorFlow, Caffe sau IBM Watson, până la aplicații care rulează pe dispozitive iOS.
După crearea modelului, acesta este executat prin intermediul instrumentelor de conversie Core ML și este inserat în aplicația Apple. Acordul cu IBM facilitează acest lucru folosind IBM Watson ca parte componentă a ecuației. Acest lucru permite celor doi parteneri să facă aplicațiile create în cadrul parteneriatului chiar mai inteligente prin machine learning.
Pentru a face acest lucru și mai ușor, IBM a anunțat, de asemenea, o consolă cloud pentru a simplifica conexiunea dintre procesul de construire a modelului Watson și introducerea acelui model în aplicația care rulează pe dispozitivul Apple. Cu timpul, aplicația poate să împartă date cu Watson și să îmbunătățească algoritmul de învățare care rulează pe dispozitivul de margine într-un simplu parteneriat dispozitiv-cloud.
Scopul parteneriatului a fost întotdeauna să utilizeze datele și analytics pentru a construi noi procese de afaceri, prin adoptarea unor abordări existente și reproiectarea acestora pentru un ecran tactil.