Platformele software care vin pentru a sprijini internetul industrial al lucrurilor (IoT) devin opțiuni foarte credibile. Dar, în ciuda popularității lor, clienții sunt în permanență atenți la modul de operare al acestor platforme și companii. Acești clienți nu se îndoiesc de capacitățile tehnice ale platformei, de strategia de stabilire a prețurilor sau de nivelul industrial al providerului preferat.
Dar singura problemă este confuzia legată de cine va deține datele, iar uneori aceștia sunt îngroziți când se gândesc unde ajung datele lor, cine le poate accesa și cine le deține. Discuțiile în acest sens sunt nelimitate, existând chiar informații că unele companii mari legate de IoT sunt sau vor fi apte să vadă, utilizeze și să profite de datele pe care le dețin despre clienții care utilizează platforma IoT.
Experții dau ca exemplu achiziția de trenuri noi din partea unui operator feroviar. Achiziționează trenuri de la gigantul industrial 1 și primește tot felul de servicii interesante de întreținere și eficiență pe baza analizei modului în care trenurile rulează în lumea reală. Până acum, totul este foarte bine. Dar ce se întâmplă dacă operatorul feroviar B (un mare competitor) cumpără trenuri de la gigantul industrial 1? Gigantul industrial 1 va vinde atât primului operator cât și operatorul de transport feroviar B, concurentul primului operator, un serviciu predictiv inteligent care se bazează pe date extrase din toate trenurile vândute primului operator. Iar în acest caz gigantul industrial 1 va spune operatorului feroviar B cum funcționează trenurile bazându-se pe toate datele pe care le are, lucru care cu siguranță nu va fi plăcut pentru primul operator. Iar acest caz este doar unul din milioanele care pot să apară, fiind necesară o reglementare a acestui tip de partajare a datelor chiar de la primele discuții cu un posibil furnizor de produse și servicii, fiind recomandate garanții și clauze contractuale bine puse la punct în acest sens.
Acum, furnizorii de platforme IoT spun că sunt perfect la curent în legătură cu toate aceste griji. Dar clienții și perspectivele lor continuă să pună întrebarea legată de confidențialitate și utilizarea datelor, în ciuda tuturor dovezilor și a mesajelor contrare.