Bizpoint — April 19, 2018 at 6:45 am

Din nou în avangardă

by

apple business chatConform mass-mediei internaţionale, nouă companii alese cu mare atenţie de către gigantul Apple au început să folosească versiunea beta a unui nou serviciu, Apple Business Chat, pentru oferirea de răspunsuri la cererile clienţilor şi realizarea de vânzări prin intermediul aplicaţiei iMessage, incorporate în toate modelele de iPhone. Două dintre aceste companii au declarat că văd deja acest serviciu de mesagerie tip text business-to-consumer ca fiind reprezentativ pentru viitorul relaţiei cu clienţii.

Lansat recent ca parte a actualizării sistemului iOS 11.3, serviciul Apple Business Chat permite utilizatorilor de iPhone şi iPad să discute cu personal al serviciului de clienţi prin intermediul aplicaţiei iMessage devenită deja de bază pentru conversaţii personale. Conform Apple, firmele nu primesc informaţii de identificare despre client, în afara cazului că acestea sunt oferite voluntar de către el. În plus, discuţiile sunt remanente, în sensul în care clienţii pot păstra o conversaţie în aplicaţia iMessage pentru referinţă ulterioară, şi se pot întoarce oricând la ea.

Cu ajutorul aplicaţiei, firmele pot trimite iMesaje vizuale interactive clienţilor, oferind astfel o experienţă mai bogată decât cea de mesagerie standard. Prin intermediul mesajelor astfel îmbunătăţite, clienţii pot, de pildă, să facă o rezervare, să selecteze o culoare sau să-şi rezerve un loc la un eveniment. De asemenea, serviciul se integrează cu Apple Play pentru a permite achiziţii printr-o singură atingere din interiorul aplicaţiei iMessage.

Pentru această fază de testare beta, Apple a invitat să participe firme de talie globală precum Home Depot, 1-800-Flowers.com, Wells Fargo, Discover, Hilton, Marriott, Newegg, TD Ameritrade, Lowe’s, precum şi şase vendori de platforme software de servicii clienţi: Nuance, LivePerson, Salesforce LiveMessage, Genesys, Zendesk şi InTheChat. Prin aceasta, Apple intră în concurenţă cu servicii de mesagerie socială precum Facebook Business Messenger, WhatsApp, WeChat, Line şi Kakao Talk. Separat de Apple, marele său concurent, Google, caută să profite de noul standard Rich Communication Services (RCS), succesorul SMS, pentru a furniza o experienţă bogată de mesagerie în scop de afaceri pe telefoanele Android.