La începutul lunii martie 2018, a fost lansat pe mediile sociale InnoNexus, un proiect care permite organizațiilor să-și rezolve problemele-cheie prin conectarea lor la diverse surse de inovare, inclusiv angajați, clienți, parteneri și, prin parteneriatele specifice, la cea mai mare piață de soluționare a problemelor din lume.
România ocupă primul loc in lume din punct de vedere al atractivității pentru furnizorii de servicii de business externi, cum este cazul companiilor specializate în activități de outsourcing de procese, IT. Pe piața locală sunt prezente peste 250 de companii internationale de acest tip, cu un total de 90.000 de specialiști, arată un studiu de piața specializat.
Asta este un lucru bun pentru Romania ca un tot, dar este efectul unui sistem bolnav din trecut. Si acesta cauzează efecte adverse inovării in IT in Romania pe termen mediu.
Marile proiecte de integrare IT au dispărut in ultimii ani. Foștii mari jucători in IT au intrat insolventa, au dispărut, iar cine au mai rămas, abia mai supraviețuiesc. Vine un nou val al firmelor de nișă, dar nu fac încă diferența. Aproape toate marile companii internaționale si-au deschis centre de outsourcing sau nearshoring si au absorbit majoritatea oamenilor cu experiență relevanta in IT. Ce nu au reușit sa preia marii jucători IT au preluat clienții tradiționali, care si-au focusat strategiile pe insourcing agresiv, cu costuri salariale destul de ridicate.
Oamenii cu experiență adevărată in IT au plecat din Romania. Asta este un fapt dureros a fi recunoscut. Așa cum ne-am pierdut doctorii, ne-am pierdut si specialiștii in IT. Singura diferența este ca ultimii mai sunt pe aici. Au plecat in multinaționale, si livrează expertiză către clienți de afara, sau pentru clienții din Romania care isi permit sa ii angajeze. Dar cererea a crescut si este nevoie de o noua modalitate de relaționare intre furnizori si consumatori de inteligenta. Mai flexibila, mai inovatoare.
InnoNexus își dorește sa rezolve câteva probleme majore ale clienților din Romania
- Lipsa acuta de personal disponibil pe piață, in comparație cu cererea
- Costul mare de salarizare al personalului cu experiență de cel puțin 5 ani pe domeniul de expertiza,
- Costul foarte ridicat de retenție in organizație.
InnoNexus isi are ca obiectiv readucerea acasă, pe domeniile prioritare, a oamenilor plecați (in centrele de livrare, in mediul academic, la clienții “tradiționali” sau liber-profesioniști). Si o face printr-un model de business similar brokerilor de inovare europeni, si a adaptat tiparelor disruptive din ultimii ani: Uber, AirBnB, Cloud Computing.
InnoNexus face disponibila expertiza unui pool foarte limitat de experți (cateva sute), pentru o selecție de clienți open-minded si educați. Clienți care sunt in stare sa rezolve o problema de business sau de IT cu minima guvernanta, dar pentru care, recomandările de finețe ale unui profesionist (cu experiența in medii mult mai complexe decat majoritatea celor din Romania), fac diferența dintre succes sau eșec.