GTS Telecom aniversează 25 de ani de prezență pe piața din România, fiind unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de telecomunicații bazate pe infrastructură de pe piața locală, care își extinde aria de expertiză către verticala IT&C. Cu o acoperire națională vastă, compania își desfășoară activitatea prin intermediul a două centre de date localizate în București și Cluj, cu o suprafață totală de 810 metri pătrați, și o rețea MPLS de 100Gbit/sec, cu peste 100 de puncte de prezență (PoP) în marile orașe din România. GTS Telecom a înregistrat performanțe financiare în creștere constantă, atingând o cifră de afaceri de 18.5 milioane euro în anul 2017. Compania a investit 2 milioane de euro în ultimii trei ani în dezvoltarea centrului de date și a platformei de cloud din Cluj-Napoca.
„Anul 2018 marchează 25 de ani de dezvoltare continuă, timp în care ne-am adaptat constant cerințelor impuse de evoluția rapidă a tehnologiei, fiind mereu aproape de clienții noștri. Compania a parcurs drumul de la internet dial-up la soluții complete de Cloud și Disaster Recovery, dezvoltând o infrastructură și soluții tehnice pe care clienții pot conta pentru a-și gestiona eficient afacerile”, a declarat Răzvan Stoica, Director General al GTS Telecom. „În anul 1993 am început activitatea cu 5 angajați, iar acum ne putem mândri de o echipă formată din 120 profesioniști, care își dedică în fiecare zi experiența și entuziasmul pentru a dezvolta soluții sustenabile și eficiente, personalizate pentru clienții GTS”, a continuat Răzvan Stoica.
Astăzi, GTS se adresează segmentului de companii medii și mari, oferind soluții integrate și flexibile de cea mai bună calitate, personalizate în funcție de nevoile de business ale clienților, devenind astfel furnizorul preferat pentru o serie de companii importante atât din România, cât și internaționale. Printre cei mai longevivi clienți GTS se numără în primul rând alți furnizori de servicii de telecomunicații, GTS fiind la debutul său primul furnizor comercial de Internet din România. Operatori cu renume erau conectați, la începutul anilor 2000, la infrastructura GTS, beneficiind de viteze de acces care în prezent ar putea stârni zâmbetul unui utilizator.
Pentru a răspunde nevoilor clienților săi, GTS își propune ca în 2018 să lanseze extinderea centrului de date din Cluj-Napoca, deja începută, și să pună accent pe soluțiile de Backup și Disaster Recovery necesare asigurării continuității de business pentru clienți în cazul unor dezastre. În contextul creșterii disponibilității pieței locale pentru soluții de management al riscului datelor și protecția acestora la atacurile cibernetice, GTS oferă deja soluții performante, menite să acopere noile nevoi ale clienților enterprise. Compania va continua să dezvolte gama de servicii IT (managed services) pe care le oferă și să creeze o verticală de servicii de securitate cibernetică.
Compania și-a început activitatea sub denumirea de EUnet România, în 1993, intrând pe piață drept primul furnizor comercial de servicii de profil din România și oferind primele servicii de conexiuni internet, de tip dial-up, terestre și prin satelit.
Din anul 2000 compania a operat sub brandul KPNQwest, ca parte integrată a rețelei pan-europeane a KPNQwest NV, oferind astfel oportunități majore de acces la tehnologii de ultimă oră unui mare număr de companii naționale și internaționale prezente pe piața locală. Portofoliul de servicii s-a îmbogățit cu soluții de IPVPN si de găzduire dedicată.
În anul 2002 compania a început să funcționeze sub brandul GTS, ca membră a grupului regional GTS Central Europe și a continuat să dezvolte și să ofere servicii noi clienților săi, precum voce fixă, servicii de Data Center, Ethernet, anti DDoS și cloud (IaaS).
În anul 2014 a urmat achiziția de către Deutsche Telekom a grupului GTS Central Europe, din care face parte GTS Telecom. Pentru a susține creșterea cererii de servicii de telecomunicații pe piață din România, GTS Telecom a urmat un plan de dezvoltare în perioada 2015-2017 prin investiții de extindere și modernizare a companiei, precum și prin inaugurarea centrului de date și a platformei de cloud din Cluj-Napoca, în urma unei investiții de peste 2 milioane de euro.
Evoluția companiei a permis implicarea GTS Telecom și în diverse cauze sociale și umanitare, prin susținerea unor asociații si organizații caritabile, precum Fundația Inovații Sociale Regina Maria, Asociația Magicamp, AIPA, Asociația Puzzle.