În cadrul conferinței New Banking Vision organizată pe 24 mai 2018 de Asseco South Eastern Europe și Payten, Asseco SEE a anunțat transformarea diviziei sale de payment într-o nouă companie. Astfel, se lansează compania Payten Payment Solutions. Noua companie este rezultată din Divizarea parțială a Asseco SEE, respectiv prin transferarea Diviziei de Payment într-o entitate juridică distinctă pentru a înlesni atât creșterea eficienței activității, prin alocarea de resurse umane, tehnologice, materiale și financiare corespunzătoare acesteia, cât și organizării într-o manieră mai flexibilă și specializată. Payten este deținută 100% de grupul Asseco SEE.
Payten Payment Solutions a luat ființă datorită faptului că înafară de clienții comuni cu Asseco, toate activitățile de payments erau total diferite față de activitățile Asseco. Atât structura veniturilor, pe bază recurentă, cât și structura generală și profilul angajaților erau diferite, necesitând o separare și transformarea în entitate dedicată. De asemenea, din cauza concurenței la nivel de payments, Payten Payment Solutions a fost înființată pentru a deveni o companie concurentă de la egal la egal pe această piață.
,,Tranziția la noua companie își propune să fie cât mai simplă și să nu afecteze clienții, fiind axată exclusiv pe administrarea propriilor resurse, pentru agilitate, flexibilitate și un acces mai ușor la resursele grupului. De asemenea noua entitate are posibilitatea de a aborda unitar unitățile bancare cu care va lucra, pentru a oferi atât partea de front-end cât și partea de back-end a portofoliului de servicii. Majoritatea serviciilor oferite vor fi disponibile prin contracte bine definite cu plată lunară sau anuală”, declară Ciprian Pîrv, directorul general al Payten în România.
Payten Payment Solutions se va concentra în primul rând pe achiziția de noi clienți pe serviciile tradiționale, reprezentând managementul ATM-urilor și POS-urile. Momentan compania are 5 clienți și discuții cu mai multe bănci, compania având o cotă de piață de 20%, în timp ce în restul țărilor cota este de 50% în acest domeniu. Reprezentanții Payten Payment Solutions spun că un mare potențial de creștere este pe domeniul POS-urilor în România.
Printre planurile Payten Payment Solutions pentru anul 2018 se numără discuții cu băncile pentru externalizarea rețelelor de ATM-uri și POS-uri dar și o definire a unui model de rețea independentă de ATM-uri în România, Payten având rețele independente de ATM-uri deja în 5 țări.
,,Compania își mai propune să aducă și o nouă generație de ATM-uri care nu doar că permit o gamă largă de operațiuni financiare, de la cele mai banale la plăți și depuneri complexe, dar au și capacitatea de a sorta fizic banii, stocând separat eventualele bancnote care sunt foarte uzate, pentru a nu mai fi repuse în circulație”, declară Ciprian Pîrv.
Payten își propune să se adapteze și să aducă noile soluții pentru sistemele bancare, momentul actual fiind unul de plină digitalizare a serviciilor bancare, existând deja ATM-uri care permit intrarea în conversație video directă cu un operator din call-center, recunoaștere facială sau alte funcții de securitate și eficientizare a procedurilor bancare. De asemenea, Payten oferă servicii de acceptare de plăți online, oferite băncilor sau comercianților, fiind ca un POS virtual, dar pentru România piața nu este una pregătită pentru această adoptare, fiind adresată în special către clienții noi.