Creative Business Cup este una dintre cele mai mari competiții internaționale din sectorul industriilor creative, la care participă sute de start-up-uri din peste 60 de țări, fiind o platformă de promovare și finanțare pentru produse/ servicii care au potențial de a fi scalabile pe piața globală. Cei mai creativi antreprenori își vor prezenta ideile pentru a obține atât investiții, cât și premii în cash și servicii de peste 100.000 de Euro, bucurându-se de expunere în mediul internațional, în fața investitorilor și partenerilor.
În România, competiția este organizată de către Civitta România, companie ce spijină start-up-urile inovatoare prin servicii dedicate și mai multe programe suport, și cu sprijinul Banca Transilvania, partenerul Industriilor Creative din România.
Înscrierile pentru Creative Business Cup România au loc în perioada 24 mai – 14 iunie iar antreprenorii trebuie să completeze un chestionar cu detalii despre idee (descrierea pieței, nevoia identificată, echipa), în limba engleză, care se regăsește online.
La Creative Business Cup România intră în concurs cele mai bune idei din domeniile Industriilor creative (design, arhitectură, arte și meșteșuguri, publicitate, film, video și fotografie, artele spectacolului, muzică, modă, gastronomie, edituri și presa, radio și televiziune, aplicații mobile și web, publicații virtuale, jucării și jocuri, inclusiv zona de IT & games), care sunt inovatoare și au caracter scalabil.
Criterii de selecție:
- Produs/ serviciu din sfera industriilor creative, inclusiv ITC, care să fie cel puțin la nivel de prototip
- Entitatea aplicantă să fie un start-up (înființat nu mai mult de 6 ani)
- Produs/ Serviciu scalabil (să aibă potențial de dezvoltare și la nivel internațional)
- Echipa (se vor puncta competențele și structura echipei)
În prima etapă vor fi selectați 5 antreprenori creativi, care vor primi consultanță în materie de business și financials și workshop-uri de fundraising și pitching, urmând ca în luna septembrie, pe baza unui pitch, să fie ales câștigătorul.
Câștigătorul selecției românești va concura pentru titlul de World’s Best Creative Entrepreneur și își va susține ideea în fața unui juriu format din peste 20 de experți internaționali, la Copenhaga, una dintre cele mai efervescente capitale europene din punctul de vedere al designului și industriilor creative.
Anul trecut, România a fost reprezentată de Product Lead – serviciul destinat influencerilor și brandurilor ce permite monetizarea conținutului din social media, prin integrarea eficientă între inteligența artificială și marketingul afiliat.