Un nume de referinţă din istoria IT-ului şi intrat de ceva vreme într-un con de umbră din punct de vedere al atenţiei publice, dă semne de revenire la viaţă prin anunţarea intenţiilor de a deveni jucător de top pe o piaţă care acum pare de nişă, dar care în viitorul apropiat ar putea deveni un adevărat blat al tortului întregii economii mondiale. Este vorba de HP (gigantul IT) şi de imprimarea 3D (viitorul blat al economiei mondiale).
În această săptămână, HP Inc. a raportat creşteri ale afacerilor de 13% pentru cel de-al doilea trimestru 2018, datorate în principal creşterilor de PC-uri comerciale. Datele prezentate comisiei bursei arată o creştere a veniturilor nete din PC-uri comerciale de 16%, şi o creştere a veniturilor din produse de consum de 10%. În termeni de volume, livrările de laptop-uri şi desktop-uri au crescut cu 7%.
Ce e interesant însă de-abia acum urmează. Divizia de soluţii de imprimare a companiei a raportat şi ea creşteri de 11%, în urma creşterii cu 88% a vânzărilor de imprimante în zona comercială (pentru clienţi persoane juridice). Dion Weisler, actualul CEO al companiei, a anunţat la depunerea datelor că firma pe care o conduce este extrem de interesată de piaţa de imprimare 3D. ,,Afacerile legate de imprimarea 3D înseamnă o imensă oportunitate pentru noi şi o zonă unde intenţionăm să ne asigurăm o felie seminificativă din plăcinta globală de 12000 miliarde USD”, a declarat Weisler, citat de presa din străinătate. ,,Ca atare, ne aşteptăm la o creştere a ordinelor de achiziţie plasate de clienţi, la actualizarea sistemelor lor pentru imprimante de mare volum şi la extindere cu ordine de mărime de două zecimale a numărului de instalări”.
Şeful HP a recunoscut că evoluţia acestei tehnologii către zona de maturitate este de lungă durată şi ar mai putea dura între cinci şi zece ani, însă a afirmat că firma lui doreşte să accelereze acest proces prin intensificarea adoptării tehnologiei în sectoare cheie. Conform lui Weisler, mai bine de jumătate din zonele de aplicare a tehnologiei se regăsesc în producţie, nominalizând industria auto şi cea de produse electronice ca fiind în fruntea potenţialilor beneficiari pe scară largă ai noii tehnologii.