Amadeus își duce capacitățile tehnologice și expertiza dincolo de cele mai depărtate granițe pentru a face față provocărilor impuse societăților prin urbanizarea rapidă și creșterea orașelor mega, iar Asia va fi zona de testare. Inițiativa Amadeus privind orașele inteligente are drept scop construirea unei înțelegeri mai solide a problemei și a modului în care poate dezvolta o adevărată “mobilitate inteligentă” pentru a contracara efectele negative ale urbanizării.
Ambiția este de a realiza o platformă masivă de date care să permită călătoriile fără probleme pe toate fronturile. Este momentul potrivit pentru Amadeus IT Group din punct de vedere financiar, după cum indică raportul său financiar din T1. Raportul a evidențiat o creștere a veniturilor de 3,1% între ianuarie și martie față de 2017, ajungând la 1,23 miliarde de euro. În distribuție, rezervările pentru bilete de avion ale agențiilor de turism au ajuns la 160 milioane, ceea ce reprezintă o creștere de 3,7%. În soluțiile IT, a avut loc și o creștere cu 22,7% a numărului de pasageri care s-au îmbarcat în avioane, ridicând totalul la 416,9 milioane.
Dar, revenind la urbanizare, conform previziunilor curente, 70% dintre oameni sunt așteptați să locuiască în orașe până în 2050, iar 75% din resursele și energia mondială vor fi consumate de zonele urbane. Amadeus consideră că soluția constă în șase elemente, începând viața inteligentă (modul în care oamenii interacționează cu spațiul privat), un mediu inteligent (cum ar fi planificarea orașului), guvernarea inteligentă (reducerea de “blocaje” pentru a îmbunătăți relația cu publicul), plăți pentru a accelera timpul tranzacției), persoane inteligente (îmbunătățirea educației, răspunsuri de urgență etc.) și mobilitatea inteligentă.
“Mobilitatea inteligentă” este locul în care Amadeus își face intrarea. Odată ce celelalte cinci aspecte sunt pe deplin dezvoltate, succesul său devine condiționat de modul în care oamenii pot să se miște în interiorul și între spațiile “inteligente”. Provocarea pentru Amadeus va fi să combine aceste două dimensiuni, să aducă investiții publice și private pentru a crea o platformă masivă de date care să permită o mobilitate fără probleme. Pentru a continua această inițiativă, Amadeus a definit călătoria dincolo de domeniul tradițional de afaceri și de petrecere a timpului liber, în patru domenii-cheie: Smart Tourism, Smart Travel, Smart Commuting și Smart Destination.
În 2017, Amadeus a investit 800 de milioane de dolari în angajați, cercetare, dezvoltare și inovare, cel puțin jumătate din proiecte fiind direct legate de tehnologia care promovează inițiativele de mobilitate inteligentă a companiei. Între anii 2016 și 2017, 1,5 miliarde de dolari au fost investiți în domenii strategice, cum ar fi IT și aeroporturi.
Scopul final este de a crea un sistem bazat pe cloud, care integrează toate aceste unități diferite, astfel încât datele să poată circula mai ușor între ele. De acolo, fiecare călător va putea să se deplaseze sub un singur registru de nume al pasagerilor (PNR) în fiecare pas al călătoriei sale, lucrând pentru a elimina punctele obișnuite de fricțiune. Ca și în cazul tuturor schimburilor de date, probabil cel mai mare obstacol pe care Amadeus îl va avea de depășit este legat de problemele confidențialitate, protecția și securitatea datelor, în special în lumina unor reglementări mai stricte, cum ar fi EU GDPR.
Astfel, realizarea unui adevărat “smart city” ar necesita integrarea datelor atât de la societățile private, cât și de la organismele publice. Pentru a realiza acest lucru ar însemna navigarea prin rețelele din ce în ce mai încurcate care compun instituțiile și care se supun reglementărilor guvernamentale care înconjoară datele personale. De exemplu, datele bazate pe imigrație sunt la cel mai înalt nivel de securitate, în timp ce informațiile despre preferințele de vânzare cu amănuntul probabil că nu au nevoie de același nivel de reasigurare. Și mai mult, sistemele pentru smart city ar trebui concepute astfel încât să se adapteze rapid la viitoare reglementări și nevoi de securitate.