Cheltuielile pe plan global pentru tehnologia și serviciile care permit transformarea digitală a afacerilor și a produselor se preconizează să depășească 1,1 miliarde de dolari în 2018, producția inovativă de fabricație și procesul de fabricație estimându-se la 333 miliarde de dolari.
Datele publicate de IDC, spun că aceste zone ale industriei prelucrătoare vor cheltui cel mai mult pentru transformarea digitală și vor stabili agenda pentru numeroasele priorități, programe și cazuri de utilizare din industrie. Din punct de vedere tehnologic, se estimează că cele mai mari categorii de cheltuieli vor fi aplicațiile, serviciile de conectivitate și serviciile IT, deoarece producătorii își dezvoltă platformele pentru a concura în economia digitală.
Obiectivul principal și prioritatea transformării digitale de top pentru aceste industrii sunt producția inteligentă, cum ar fi optimizarea materialelor, gestionarea inteligentă a activelor și operațiunile autonome. Astfel de priorități de investiții sunt descrise ca piese ale celei de-a patra revoluții industriale, determinate de utilizarea unor tehnologii cum ar fi machine learning, inteligența artificială (AI), robotica, senzorii și big data.
Un raport al Barclays Corporate Banking de la sfârșitul anului 2017, de exemplu, a chestionat 500 de factori de decizie britanici în materie de fabricație și a constatat că există deja o rată ridicată de adoptare în ceea ce privește automatizarea, cum ar fi robotica, dar în același timp investițiile sunt limitate în AI. IDC estimează investiții de mai mult de 115 miliarde de dolari în inițiativele de producție inteligente din acest an, în plus, față de accelerarea inovării de 33 miliarde de dolari și optimizarea lanțului de aprovizionare digitală cu 28 miliarde dolari.
Există mai multe exemple de producători care investesc în sisteme noi pentru a stimula eficiența și îmbunătățirea operațiunilor. La începutul acestui an, producătorul de ciocolată Mars a dezvăluit noi sisteme automate de manipulare și robotizare la uzina din Boigny-sur-Bionne, Franța. Noua facilitate modernizată, condusă de XPO Logistics, a dat companiei capacitatea de a produce până la 10 milioane de pachete pe an, cu pregătire și distribuție mai eficientă decât înainte. Lanțul de aprovizionare XPO a lucrat alături de furnizorul de sisteme automate de manipulare Alstef pentru a introduce tehnologia pentru Mars, care deține, de asemenea, liniile sale de îngrijire și hrană pentru animale de companie. Inovațiile de la uzina din Boigny includ un robot care poate pregăti până la 60.000 de pachete pe zi și un sistem automat de stocare și recuperare care plasează paleții în rafturi la viteză mare. Una dintre caracteristicile principale, conform Mars și XPO, este brațul articulat al robotului, care, poate ridica simultan cinci stive de pachete, permițându-i să marcheze paleți cu mai multe coduri de produse.
O industrie care va fi perturbată în mod semnificativ de transformarea digitală în ultimii ani este sectorul saltelelor, exemplificat de companiile online de primă importanță, cum ar fi Casper și Eve Sleep, care încep să câștige o cotă de piață mai mare față de operatorii pe termen lung. Sistemele inovative automatizate eficientizează procedurile din fabrici, cum ar fi aranjarea, tăierea și lipirea componentelor. Compania Emma Matters nu operează propriile facilități de producție, dar, în schimb, se bazează pe parteneri locali din Marea Britanie și Elveția, iar altul în Germania servește restul Europei continentale. Personalul superior de la Emma colaborează îndeaproape cu acești parteneri pentru asigurarea calității și pentru a verifica în permanență dacă există oportunități pentru o mai bună conexiune API (application programming interface) sau un flux îmbunătățit de date în procesul de dezvoltare a produsului.
Producătorii de automobile precum Volvo și Ford lucrează cu Microsoft, folosind tehnologia mixed reality a Hololens, care este încorporată în ochelari de protecție, pentru a ajuta fie procesul de proiectare, fie experiența clienților atunci când vizionează sau cumpără un vehicul nou. În cazul Ford, acesta este utilizat în faza de proiectare și fabricație.
Cu capacitatea mixed reality a Microsoft, Ford poate să virtualizeze un produs fizic și să suprapună noi concepte virtuale asupra acestuia în timpul proiectării. Ideea este de a accelera pasul dintre proiectare și producție, iar tehnologia oferă și un sistem pe care să colaboreze, deoarece Ford dorește să aducă vehicule noi pe piață.
Deși expresia “a patra revoluție industrială” evocă imagini vii ale unei schimbări dramatice a peisajului pentru producția globală, adevărul este probabil mai nuanțat. IDC indică faptul că, deși există unii lideri în fiecare sector, multe organizații, inclusiv cele din industria prelucrătoare, încep doar o epocă de digitizare. Acest lucru se bazează pe constatările că unele dintre domeniile prioritare strategice cu niveluri mai scăzute de cheltuieli din acest an includ construirea capabilităților cognitive și a serviciilor bazate pe date.