Analiza — July 11, 2018 at 6:14 am

O bancă prevede viitorul

by

 

Una din cele mai importante instituţii financiar-bancare americane, HSBC, a lansat deja câteva din posibilele titulaturi ale poziţiilor salariale din viitor în cadrul unui univers digital. Banca se află actualmente în plin proces de recrutare a peste 1000 de oameni pentru poziţii care să sprijine planurile de dezvoltare digitală, aşa că a anunţat deja că titulaturi salariale precum “designer de experienţă de realitate mixtă” sau “designer de interfaţă conversaţională” ar putea deveni banale într-un orizont de timp apropiat.

Este greu de spus acum dacă HSBC şi-a asumat un rol de vizionar sau nu. Mai ales în perspectiva scepticismului generalizat legat de avansul automatizării şi al inteligenţei artificiale în dauna actualelor locuri de muncă. Este însă cert că toate rapoartele legate de viitor arată că mai bine de jumătate din copiii aflaţi acum la vârstă şcolară vor ajunge să lucreze în slujbe care acum nu există.

În acest sens, HSBC a prevăzut deja şase poziţii bancare ale viitorului care acum nu există. De exemplu, designerul de experienţe de realitate mixtă va avea sarcina de a face realitatea mixtă să funcţioneze pentru îmbunătăţirea aplicării tehnologiilor de realitate mixtă la locul de muncă. Astfel de tehnologii aduc laolaltă lumea reală şi cea virtuală prin folosirea de holograme.

De asemenea, banca a descris într-o declaraţie de presă abilităţile de care va avea nevoie o persoană dornică să ocupe o asemenea poziţie în viitor. “Proiectarea acestor interfeţe tridimensionale complexe şi transformarea lor în medii intuitive va însemna o zonă majoră de activitate umană în viitor, necesitând abilităţi în design estetic, branding, experienţă utilizator şi mecanică 3D,” se spune în declaraţie.

Celelalte slujbe ale viitorului identificate de bancă sunt mecanic de algoritmi, designer de interfeţe conversaţionale, consilier de servicii universale, inginer de procese digitale şi activist portaluri de parteneriat. Între timp, însă coexistenţa alături de roboţi la locul de muncă ar putea trece în curând dincolo de faza de interacţiune cu o maşinărie software.

În luna iunie, HSBC a dus utilizarea inteligenţei artificiale cu un pas mai departe prin lansarea unui robot umanoid în cadrul sucursalei băncii de pe Fifth Avenue din New York City. Pepper, numele sub care este cunoscut robotul, va ajuta clienţii băncii cu serviciile bancare deja automatizate. Analiştii estimează deja că până în 2025 oamenii vor ajunge să treacă pe lângă androizi la locurile de muncă şi să creadă că au de-a face cu fiinţe umane.