Studii — August 23, 2018 at 5:51 am

Aplicațiile enterprise sunt revoluționate de AI

by

AIInteligența Artificială (AI) a devenit deja o tehnologie familiară în mai toate companiile, mai ales cu cifra de 81% din liderii IT care investesc sau au planuri de investiții în această tehnologie. Peste 2,200 de start-upuri bazate pe tehnologii AI au fost lansate în ultimii ani, iar serviciile bazate pe această tehnologie sunt în creștere rapidă în toate domeniile, conform cifrelor oferite de un nou studiu din domeniu. Studiul se bazează pe interviuri cu 146 de cercetători din domeniul AI, antreprenori și directori la nivel global care sunt implicați în domeniul AI și al tehnologiilor aferente. În următoarele rânduri prezentăm o parte din concluziile cheie ale ultimelor studii legate de AI și machine learning (ML).

Marketingul digital/automatizarea marketingului, automatizarea Salesforce (CRM) și analiza datelor sunt primele trei domenii în plină desfășurare pentru adoptarea AI/ML. Serviciile de self-service ale clienților, Enterprise Resource Planning (ERP), Managementul resurselor umane (HRM) și Comerțul electronic reprezintă domenii suplimentare care au potențial de creștere a adoptării AI/ML.

În prezent, 81% dintre liderii IT investesc sau intenționează să investească în AI. Studiul a constatat că 43% evaluează și efectuează o dovadă de operare a conceptului (POC), iar 38% investesc deja și intenționează să investească mai mult.

Previziunile pieței variază, dar toate prezic în mod constant o creștere explozivă. IDC estimează că piața sistemelor Cognitive și AI (inclusiv hardware și servicii) va crește de la 8 miliarde de USD în 2016 la 47 de miliarde USD în 2020, ajungând la o rată anuală de creștere compusă (CAGR) de 55%. Această previziune include 18 miliarde USD pentru aplicații software, 5 miliarde USD pentru platforme software și 24 miliarde USD pentru servicii și hardware. IBM susține că Cognitive Computing este o piață de 2 trilioane USD, incluzând 200 miliarde USD doar în domeniul sănătății/științelor vieții. Tractica prognozează aplicațiile directe și indirecte ale software-ului AI să crească de la 1,4 miliarde USD în 2016 la 59,8 miliarde USD până în 2025, un CAGR de 52%.

Potrivit CBInsights, numărul de tranzacții de finanțare pentru start-up-uri AI a crescut de 10 ori in ultimii 6 ani, de la 67 in 2011 la 698 in 2016. Accenture afirmă că numărul total de start-up-uri AI a crescut de 20 ori față de 2011. Verticalele de top includ FinTech, Healthcare, Transport și Retail/e-Commerce.

Comerțul algoritmic, recunoașterea/etichetarea imaginilor și prelucrarea datelor cu privire la pacienți sunt anticipate a fi principalele utilizări ale AI până în 2025. Tractica prognozează că mentenanța predictivă și distribuția conținutului pe rețelele sociale vor reprezenta cea de-a patra și a cincea cea mai mare producție de venituri care utilizează AI în următorii 8 ani.

ML este prevăzută să genereze cele mai multe venituri și să atragă cea mai mare investiție de capital de risc în toate domeniile AI. Venture Scanner a constatat că ML a obținut până la data de 3.5 miliarde de dolari (de la 400 de companii), cu mult înainte de următoarea categorie, Natural Language Processing, care a adus puțin peste 1 miliard de dolari. Venture Scanner consideră că aplicațiile pentru ML și platformele ML sunt două piețe în stadiu relativ timpuriu, care se confruntă cu unele dintre cele mai mari perturbări.

Se estimează că un set inteligent de aplicații va avea o adoptare rapidă în întreprinderi, pe măsură ce departamentele IT se vor schimba de la aplicații, platforme și priorități la sistemul de înregistrări. Viitorul software-ului pentru întreprinderi este definit de aplicațiile tot mai inteligente de astăzi, iar acest lucru se va accelera în viitor. Va fi normal ca aplicațiile întreprinderilor să aibă algoritmi de ML care să ofere informații previzibile pe o bază largă de scenarii care să cuprindă întregul lanț de valori al unei companii. Există potențial pentru aplicațiile întreprinderii de a schimba comportamentul de vânzare și de cumpărare, adaptând răspunsurile specifice bazate pe date în timp real pentru a optimiza deciziile de reducere, de stabilire a prețurilor, de propunere și de analiză.

Potrivit altui studiu, există 2.200 de noi companii de AI și peste 50% au apărut în ultimii doi ani. Aplicațiile bazate pe ML și rețelele neuronale de învățare profundă înregistrează cea mare atenție investițională în cadrul companiilor.

Accenture utilizează învățarea în mașină în 40% din angajamentele active din Google Analytics și aproape 80% din oportunitățile de analiză propuse astăzi. Punctul de vedere al Accenture este că aceștia se află în stadiile incipiente ale adoptării tehnologiei AI cu clienții lor de întreprindere. Accenture consideră că piața AI crește exponențial, atingând cheltuieli de 400 de dolari până în 2020. Clienții acestora au avansat de la pilotarea și testarea AI la reinventarea strategiilor și modelelor lor de afaceri bazate pe aceste tehnologii.