Analiza — September 28, 2018 at 9:27 am

Digitalizarea infrastructurilor feroviare de bază poate fi realizată cu succes de producătorii de soluții IT

by

trainMcKinsey a realizat un nou studiu legat de digitalizarea sectorului feroviar din partea producătorilor de sisteme IT, o piață globală anunțată a fi în creștere rapidă cel puțin până în anul 2025. Industria globală de tehnologie a infrastructurii feroviare, o piață globală de aproximativ 36 de miliarde de euro în fiecare an, are semnale fixate pentru o creștere stabilă până în 2025. Cu toate acestea, se observă și schimbări considerabile în sectoarele principale ale industriei: controlul și semnalizarea trenurilor , electrificare și soluții digitale pentru clienți.

Nouă tendințe cheie vor influența în mod semnificativ viitorul industriei globale de tehnologie a infrastructurii feroviare în deceniul următor, pe cele trei dimensiuni ale dinamicii industriei, peisajului clienților și schimbărilor tehnologice. Pe lângă efectul lor asupra industriei în ansamblu, aceste noi tendințe vor avea un impact direct și semnificativ asupra fiecărui segment al industriei.

Programul de modernizare a semnalizării și modernizării sistemului de control al trenurilor (cu implementarea ETCS/ERTMS) din Europa prezintă o perspectivă de creștere solidă pentru actorii feroviari cu un potențial agregat de piață de aproximativ 35 de miliarde de euro până în 2030. Soluții software care permit trenurilor comunicarea tren-tren în timp real, comunicarea la rețea împreună cu componentele de infrastructură pentru tehnologia autonomă de conducere, sunt zonele cheie de creștere a dezvoltării tehnologiei. Cu toate acestea, standardizarea produselor și intensificarea concurenței la scară globală presează, de asemenea, jucătorii feroviari stabili pentru a reevalua poziționarea lor strategică, pe măsură ce scara devine din ce în ce mai importantă pentru a rămâne competitivă împotriva jucătorilor din medii cu costuri reduse, în special în China. Veniturile globale vor crește până la aproximativ 19 miliarde de euro pe an până în 2025 în termeni reali, de la aproximativ 17 miliarde de euro pe an în prezent.

Tehnologia tradițională de electrificare a căilor ferate este destul de matură, iar inițiative noi, mai mici, selectate, sunt partajate în mai multe regiuni, oferind o creștere scăzută, dar stabilă. Cu toate acestea, ar putea deveni relevante tehnologiile alternative de propulsie, cum ar fi soluțiile feroviare alimentate de baterii sau tehnologiile cu celule de combustibil, în special pentru tranzitul urban. Deoarece acestea permit o performanță din ce în ce mai ridicată la costuri mai mici, jucătorii ar trebui să se pregătească să-și completeze portofoliile de infrastructură urbană, de exemplu cu soluții feroviare avansate pe baterii. Ca dinamica observabilă din segmentul de control și semnalizare a trenurilor, atingerea unei scări suficiente poate ajuta jucătorii din electrificare să rămână competitivi în viitor, pe fondul intensificării concurenței la nivel mondial. Veniturile globale de electrificare vor crește până la aproximativ 10 miliarde de euro pe an până în 2025 în termeni reali, de la aproximativ 9 miliarde de euro pe an în prezent.

Soluțiile digitale pentru B2C marchează cel mai puternic segment de creștere pentru jucătorii de cale ferată în anii următori. Veniturile globale vor crește semnificativ, la peste 15 miliarde de euro pe an până în 2025 în termeni reali, de la aproximativ 10 miliarde de euro pe an în prezent. Datorită conectivității cuprinzătoare, disponibilității datelor și a unei cereri tot mai mari de informații, soluții de mobilitate end-to-end și alte cazuri de utilizare în jurul interfeței pentru pasageri, se creează noi oportunități de afaceri importante în B2C. În consecință, este de așteptat ca mai mulți jucători din cadrul ecosistemului feroviar și dincolo de acesta să concureze pentru interfața pasagerilor ca bază pentru veniturile viitoare. Prin urmare, dezvoltarea unei poziții puternice în aceste soluții digitale, cu acces la interfața pasagerilor, trebuie să fie în centrul industriei tehnologiei infrastructurii feroviare în deceniul următor.