Financiar-Bancar — October 1, 2018 at 2:49 pm

Băncile și firmele de servicii financiare utilizează AI pentru a înțelege mai bine clienții

by

Pe un fundal global al tehnologiilor emergente și în care relațiile dintre întreprinderi și consumatori sunt într-o continuă schimbare, liderii din industria financiară și bancară caută din ce în ce mai mult soluții bazate inteligența artificială (AI) pentru a se înțelege și a se angaja cu clienții lor în noi moduri. Potrivit unui raport al companiei Forrester din 2017, discrepanța tot mai mare dintre companiile financiare care îmbrățișează creșterea economică și transformarea afacerii alimentată de tehnologie și instituțiile care continuă să facă afaceri în mod tradițional va continua să se lărgească.

Se poate părea evident că întreprinderile care aleg să utilizeze tehnologii predictive, inteligență artificială și aplicații mobile vor putea să-și servească clienții mai bine și, în cele din urmă, să obțină rezultate. Dar adevărul este că multe companii sunt reticente în a experimenta noile tehnologii, în timp ce companiile care investesc pot să nu obțină rezultatele dorite. Modul în care funcționează întreprinderile, deciziile pe care le iau și modul în care acestea servesc clienților, în cel mai bun mod posibil, favorizează accesul la informații. În timp ce analizele de date nu sunt noi, accesul la date inteligente este o linie directă către client. Cu toate acestea, o abordare intuitivă a acestor date este crucială. În special atunci când este vorba despre valorificarea acestor informații pentru a identifica tendințele crescânde și comportamentul utilizatorilor, descoperirea de noi informații și operațiuni de reglaj fin pentru a lua decizii mai inteligente și a îndeplini obiectivele de afaceri. În cele din urmă, este nevoie de mai mult decât orientarea doar pe tehnologie pentru a lua decizii. Aceasta înseamnă mobilizarea acestor informații într-o manieră cu adevărat acționabilă și inspirată de consumatorii înșiși.

Băncile utilizează deja AI pentru a-și raționaliza procesele manuale anterioare pentru urmărirea datelor, economisind timp și maximizând beneficiile de costuri. Iar viitorul este folosirea AI dincolo de procesele interne pentru a informa interacțiunea consumatorilor. Pe măsură ce lumea financiară se dezvoltă cu această tehnologie, următorul pas este machine learning, care se schimbă și se adaptează pentru a îmbunătăți detectarea fraudei și pentru a oferi un serviciu de clienți mai inteligent prin conversația cu utilizatorii în fiecare zi. Utilizând AI pentru procesele care se confruntă cu consumatorii, cât și pentru cele interne, rentabilitatea potențială a investițiilor poate fi imensă.

Prin intermediul AI, frontul de afaceri, pe care consumatorii îl interacționează zilnic, iar partea din spate, funcționarea internă a instituției financiare, devin în sine o entitate holistică. Companiile de finanțare nu mai pot promite pur și simplu o experiență, ci trebuie să-și îndeplinească promisiunea în cadrul aceleiași interacțiuni, oferind în același timp consumatorilor o viziune transparentă asupra întregului proces.

AI are avantajele angajării clienților în moduri inteligente care oferă reduceri semnificative de costuri, oferind o decizie mai inteligentă bazată pe modele de comportament ale acestora. Indiferent dacă este vorba despre o nouă tehnologie chatbot sau despre interacțiunile din spatele scenei cu comunicările de marketing, AI poate ajuta la crearea de produse personalizate și inteligente în moduri din ce în ce mai eficiente. Aceste produse și servicii pot chiar să implementeze AI, cu interacțiuni mai intuitive, inclusiv funcționalitatea vorbirii sau oferirea de consultanță pentru managementul finanțelor personale,  la un moment dat în viitorul apropiat.