Xerox împlinește anul acesta 50 de ani de la intrarea pe piața din România – o jumătate de secol de inovație, productivitate și digitalizare.
Istoria companiei în România începe în anul 1968, când Xerox s-a numărat printre puținele companii occidentale care și-au lansat operațiunile pe piața locală. Sub denumirea de Rank Xerox, compania avea sediul în incinta Hotelului Capșa din București, unde existau un singur echipament și doi angajați români.
Primele echipamente copiau o pagină în câteva minute, fiind nevoie de un operator specializat. Mai târziu, Xerox a adus în România mai multe echipamente, atât manuale, cât și automate: Rank 422, 1824, 914, 720, 1000, 1385 660 și 3600.
„Primul produs Xerox cu care am lucrat a fost X660, un echipament mecanic care producea șase pagini pe minut, ajungând la echipamente precum gama iGen5 sau Nuvera, care imprimă până la 314 pagini pe minut. Nu există echipament din gamele de birou sau de producție care să nu fi trecut prin mâinile mele. Am crescut odată cu familia Xerox România și tot ce am învățat se datorează acestei familii,” își amintește Lucian Negoiu, national technical specialist, Xerox România. Negoiu este angajat la Xerox din 1979.
Anii 1980 au reprezentat o perioadă de creștere rapidă, mulțumită lansării pe piață a unor echipamente în premieră pentru România. Astfel, în 1980, Xerox aducea primul fax în România, Telecopier TC400, care trimitea o pagină în aproximativ 4-6 minute. În zilele noastre faxul este o funcție standard în toate echipamentele multifuncționale, iar o pagină poate fi trimisă în doar câteva secunde, deși folosirea tehnologiei fax a scăzut dramatic.
În 1986, Xerox a lansat în România primul echipament laser, Xerox 3700, o imprimantă monocromă. Copiatorul Xerox 5775 și imprimanta Xerox 4900 au fost primele echipamente color lansate și s-au bucurat de un adevărat succes pe piața locală.
De asemenea, Xerox a fost prima companie de profil din țară care, spre finalul anilor ‘90, a introdus în portofoliul său servicii de management al documentelor (MPS). Astăzi, Xerox oferă servicii MPS pentru clienții din întreaga țară, fie în mod direct prin forța de vânzări, fie prin intermediul partenerilor strategici.
„De-a lungul celor 50 de ani de activitate, Xerox România a avut o contribuție majoră la dezvoltarea pieței IT locale, atât pe partea de echipamente și consumabile pentru imprimare, cât și în ceea ce privește serviciile de management al documentelor și de gestionare a proceselor de business,” a declarat Francisca Hogescu-Lebrun, country general manager, Xerox România. „Ne-am dorit întotdeauna să aducem pe piața locală produse și servicii în premieră, bazate pe cele mai noi tehnologii dezvoltate în centrele noastre de cercetare, și vom continua să punem toate aceste inovații în slujba clienților noștri.”
Oferta Xerox include o gamă largă de servicii pentru companii de toate mărimile, de la gestionarea flotei de echipamente pentru mediul de birou, la fluxuri complexe de lucru, soluții pentru scanarea și arhivarea documentelor și procese pentru comunicarea eficientă cu clientul final. Aceste servicii contribuie la creșterea nivelului de productivitate, la reducerea costurilor și îi ajută pe clienți să își desfășoare activitatea într-un mod cât mai sustenabil.
În 2012, urmărind strategia de business de extindere pe segmentul IMM, Xerox România a lansat un program pentru parteneri, care implică un proces consultativ de vânzări menit să adauge valoare afacerilor clienților finali, cu ajutorul tehnologiilor şi serviciilor Xerox. Astfel, business-urile mici și mijlocii se pot bucura de aceleași beneficii ca marile companii: acces la tehnologii performante fără investiții majore, suport tehnic permanent, sisteme complexe de control și securizare a datelor și productivitate sporită.
În 2017, Xerox a avut cea mai mare lansare de produse din istoria companiei, în cadrul căreia a adus pe piețele din întreaga lume 29 de imprimante și echipamente multifuncționale cu tehnologia ConnectKey încorporată. Toate acestea beneficiază de funcții de mobilitate simple și sigure, conectivitate în cloud și acces la funcții de creștere a productivității, precum și aplicații.
Astăzi, portofoliul Xerox România include echipamente de birou și de producție, consumabile, servicii de management al imprimării, servicii de procesare a tranzacțiilor ce implică documente și soluții de comunicare și marketing. Performanțele locale ale echipei de manageri și specialiști sunt sprijinite de experiența și resursele globale ale companiei, precum și de tehnologiile și produsele dezvoltate în centrele de cercetare Xerox. De asemenea, compania beneficiază de o rețea extinsă de parteneri și distribuitori care îi permite să livreze, rapid și în siguranță, produse și servicii clienților din întreaga țară.
Găsiți mai multe informații despre activitatea Xerox România de-a lungul timpului aici: https://www.xerox.com/ro-ro/about/50-de-ani.