Nimeni nu știe de unde a venit expresia “elefant în cameră”, însă toată lumea știe că trebuie discutată, dar toată lumea evită. Într-o lume în care volumul de date explodează, iar Internetul lucrurilor transformă producția, acest elefant este proprietatea datelor. Valoarea datelor poate fi complicată, pe măsură ce acumulați mai multe surse.
Industria 4.0 are date la bază. Date care permit producătorilor să creeze noi modele de afaceri, să anticipeze nevoile clientilor lor înainte de a fi chiar ei constienti de ele, să ofere mentenanță predictivă, ș.a.
Toate aceste buzz-uri reprezintă noi oportunități de a crește valoarea, de a crește piețele și de a face bani. Este o mare oportunitate. Și datele sunt acelea care oferă perspectivele necesare pentru a face toate aceste lucruri să se întâmple. Dar, producătorul are într-adevăr dreptul de a profita de datele generate de produsele pe care le produce? Cine deține datele de fapt? Deține producătorul unele dintre ele? Dacă da, ce elemente? Dacă este deținută de mai multe organizații, atunci cum se împart veniturile, să nu mai vorbim de responsabilități?
Luați un motor cu reacție modern; este o tehnologie extrem de complexă. Este construit de un producător specializat pe baza a ceea ce au nevoie de avioanele și industria aeriană. Motorul nu mai este vândut la producătorul de avioane. Nu este cazul livrării motorului cu o perioadă de garanție și apoi, după expirarea acestuia, încărcarea pentru întreținerea sau repararea motorului în mod proporțional. Acum, producătorul profită de orele în care motorul zboară. Astfel, cu cât motorul este mai utilizat – transportul persoanelor și mărfurilor în întreaga lume – cu atât este mai profitabilă fiecare unitate. Datele pe care motorul le generează ajută la îmbunătățirea designului și construirea viitoarelor motoare.
Desigur, datele sunt generate de zboruri. Zborurile sunt vândute de compania aeriană. Deci, în cazul în care compania aeriană are o reducere a valorii datelor? La rândul său, compania aeriană închiriază avionul de la producătorul de avioane. Asta inseamna ca ar trebui sa aiba si o reducere? Împărțiți-o chiar mai departe și producătorul de rame de aer are un caz pentru unele date pentru a le ajuta să își îmbunătățească desenele. Datele meteorologice sunt, de asemenea, generate. Cine deține asta? Compania aeriană, producătorul de avioane sau producătorul de motoare cu reacție?
Elefantul doar stă acolo fiind ignorat și devine tot mai nefericit. Și un elefant nefericit ar putea deveni urât și ar putea provoca probleme.
Cred că trebuie să vorbim despre acest elefant. Este singura modalitate de a ne asigura că vom profita la maximum de Industria 4.0. Ea devine mai complicată atunci când faci parte dintr-o platformă IoT. Acesta va avea o mulțime de senzori care generează date de la toate tipurile de produse, de la frigidere în magazine la senzori în mașini conectate la termostate (și chiar sonerii) în case private. Cine deține toate aceste date? Utilitarul, producătorul senzorului, dezvoltatorul aplicației, distribuitorul, proprietarul?
Fujitsu vă ajută să vorbiți cu elefanți în camera dvs. (fabrica, avionul, s.a) și să integrați toate elementele diferite pentru a vă asigura că știți cine deține datele și, cel mai important, că datele sunt distribuite în mod corespunzător (și corect) astfel încât toată lumea să beneficieze – și profiturile.