Studii — November 25, 2018 at 1:23 pm

Reorientarea afacerii cu AI

by

AI_StrategyMulți lideri de companii nu sunt siguri ce să se aștepte de la inteligența artificială(AI) sau cum se încadrează în modelul lor de afaceri. Totuși, odată cu schimbarea, a sosit timpul pentru a identifica strategia companiei AI.

MIT Sloan Management Review a colaborat cu The Boston Consulting Group pentru a furniza informații de bază privind strategiile utilizate de companiile care conduc în AI, perspectivele pentru creșterea sa și pașii pe care trebuie directorii să-i urmeze pentru a dezvolta o strategie pentru afacerea lor.

Așteptările vis-a-vis de AI sunt ridicate, dar ce fac de fapt întreprinderile? Scopul acestui raport este de a prezenta o bază realistă care să permită companiilor să compare eforturile și ambițiile AI. Bazându-se pe date, nu pe presupuneri, cercetarea se bazează pe un sondaj global la peste 3.000 de directori, manageri și analisti din toate sectoarele industriale și interviuri cu peste 30 de experți în tehnologie și directori.

Diferența dintre ambiție și execuție este mare la majoritatea companiilor. Trei sferturi dintre directori consideră că inteligența artificială va permite companiilor lor să se mute în noi afaceri. Aproape 85% cred că AI va permite companiilor lor să obțină sau să susțină un avantaj competitiv. Dar numai aproximativ una din cinci companii a încorporat AI în anumite oferte sau procese. Doar una din 20 de companii a încorporat extensiv AI în ofertă sau proces. Mai puțin de 39% din toate companiile au o strategie AI în vigoare. Cele mai mari companii – cele cu cel puțin 100.000 de angajați – sunt cel mai probabil să aibă o strategie AI, dar doar jumătate au una.

Cercetările dezvăluie lacune mari între liderii de astăzi – companiile care înțeleg deja și au adoptat AI – și cei care se află în dificultate. O diferență semnificativă este abordarea acestora față de date. Algoritmii AI nu sunt “inteligenți” nativi. Ei învață prin analizarea datelor. În timp ce majoritatea liderilor investesc în talentul AI și au construit infrastructuri de informație robuste, alte companii nu dispun de expertiză în analiză și de acces ușor la datele lor. Cercetările au evidențiat câteva neînțelegeri cu privire la resursele necesare pentru instruirea AI. Conducătorii nu numai că au o apreciere mult mai profundă cu privire la ceea ce este necesar pentru a produce AI decât cei care leagă, sunt, de asemenea, mult mai susceptibili de a avea un sprijin în conducere și au dezvoltat un caz de afaceri pentru inițiativele AI.

AI are implicații asupra managementului și a practicilor organizaționale. Deși există deja mai multe modele de organizare pentru AI, flexibilitatea organizațională este în centrul acestora. Pentru companiile mari, schimbările culturale necesare implementării AI vor fi descurajante.