NEW TECHNOLOGY — November 26, 2018 at 12:32 pm

Tendinţe în inteligenţa artificială

by

AIForumul Fujitsu de la Munchen a prilejuit participanţilor o călătorie printre chestiuni de mare actualitate legate de tehnologie şi modul cum aceasta ajută afacerile. Una din temele cele mai importante a fost aceea a tendinţelor legate de inteligenţa artificială în mediul de afaceri.

Inteligenţa artificială, tehnologie de impact pentru afaceri

Volumele actuale de date sunt masive. Datele sunt omniprezente în cadrul oricărei afaceri, iar asta reprezintă o oportunitate de a începe fructificarea acestor date în scopul obţinerii de profituri. Actualmente mai puţin de 0,5% din date sunt analizate în mod inteligent pentru un astfel de scop

Foarte important este faptul că 80% din date sunt nestructurate, iar noile tehnologii ne permit acum să fructificăm şi astfel de date. Ele au capacitatea de a augmenta deciziile de afaceri luate de oameni, deoarece oferă informaţii extrem de relevante.

Inteligenţa artificială poate juca un rol major aici, însă ne aflăm la începuturile acestui fenomen. Aici educaţia şi instruirea vor juca un rol major. E nevoie să înţelegem cum transformă IA afacerile, care sunt cazurile relevante şi optime de lucru pentru IA.

Realitatea inteligenţei artificiale

În termeni de IA, există un mare interes şi lumea vorbeşte mult despre această tehnologie. Însă au început să apară şi instanţe concrete de utilizare, aşa că directorii IT şi directorii generali din cele mai diverse industrii încep să observe impactul pe care IA îl poate avea asupra afacerilor, deoarece află direct de la clienţi despre valoarea creată de IA.

Succesul inteligenţei artificiale înseamnă un proces de co-creaţie. Este procesul prin care clienţii lucrează îndeaproape cu furnizorii de tehnologie pentru crearea acelor soluţii care se potrivesc cel mai bine nevoilor lor specifice. ,,De exemplu, noi cei de la Fujitsu suntem fascinaţi de ceea ce se întâmplă în domeniul producţiei. Extrem de relevant în acest sens, de pildă, este modul în care procesele de deep learning şi image analytics interacţionează pentru a crea turbine eoliene de mare precizie şi fără erori de fabricaţie. Iar experienţa dobândită în această zonă ne ajută enorm să gândim soluţii şi pentru alte zone de afaceri”, spune Adam Steinberg, VP, Head of Digital Business Consulting Services, Fujitsu.

Este fascinat de impactul IA în sănătate. Prin prelucrarea inteligentă a unor volume mari de date, diagnosticele puse pacienţilor sunt din ce în ce mai corecte şi mai rapide. Este un fenomen care se petrece la scară globală.

Spectrul de aplicare al inteligenţei artificiale în lumea digitală

Practic nu există niciun domeniu de activitate umană care nu va resimţi impactul IA. Iar prin experienţa de 85 de ani acumulată în tehnologie şi prin consultanţă de mare acurateţe, Fujitsu poate actualmente ajuta orice tip de client în implementarea unei soluţii IA care să deservească în mod real nevoile specifice ale afacerii sale.

,,Deocamdată vorbim de IA ca de o nişă. Asta deoarece în special companiile mari sunt cele care utilizează IA pentru a obţine rezultate concrete. Însă începem deja să vedem soluţii IA dezvoltate de comunitate, ceea ce înseamnă o implicare tot mai mare a firmelor mici şi mijlocii, iar asta va duce la adevărata expansiune a IA”, declară Dean Prelazzi, Vice President, Head of Business Development, Fujitsu.