Amadeus IT Group S.A a realizat un profit ajustat de 886,6 milioane EUR în primele nouă luni ale anului 2018, reprezentând o creștere cu 5,1% în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut. Veniturile Amadeus au crescut cu 4,6% până la 3.683,8 milioane EUR, în timp ce EBITDA a crescut cu 8,6% până la 1.588,0 milioane EUR.
Ca și în prima jumătate a anului, în trimestrul al III-lea atât veniturile, cât și EBITDA au continuat să fie afectate negativ de fluctuația cursului de schimb USD/EUR, deși într-o măsură mai mică decât în primele două trimestre ale anului. În primele trei trimestre ale anului, veniturile s-au mărit cu 7,7% excluzând efectele valutare (care se bazează în principal pe fluctuația de schimb USD/EUR față de anul trecut). În perioada de nouă luni, EBITDA, excluzând IFRS 162 și efectele valutare (cauzate de fluctuația mai multor valute din perioada de referință) au crescut într-un ritm procentual de o singură cifră, și au dus la obținerea unei creșteri reduse a EBITDA.
Luis Maroto, președinte și CEO al Amadeus, a comentat: ”Forța și reziliența afacerilor noastre de bază au contribuit, încă o dată, la performanța financiară bună a companiei Amadeus. În zona de Distribuție, am semnat sau reînnoit acordurile cu 11 transportatori, inclusiv Aerolíneas Argentinas, Norwegian și Porter Airlines, numărul total ridicându-se la 35 pentru primele nouă luni ale anului”.
”Am atins, de asemenea, repere importante în strategia noastră NDC (New Distribution Capability), alături de alți jucători care s-au alăturat programului nostru NDC-X pe parcursul trimestrului, atât pe partea de Distribuție, cât și pe partea IT. De asemenea, am sporit baza noastră de clienți pentru segmentul Airline IT cu operatori precum Bangkok Airways, companie care a optat pentru suita completă Altéa Suite. În ceea ce privește extinderea colaborărilor existente, Southwest Airlines a decis migrarea către întregul pachet Amadeus Sky Suite by Optym și am extins parteneriatul cu Finnair, care a contractat atât Amadeus Network Revenue Management cât și Amadeus Passenger Recovery”.
”În zona de Hospitality, implementarea sistemului de rezervare a clienților (Guest Reservation System – GRS) pentru InterContinental Hotels Group este aproape completă, cu peste 95% din hotelurile deja migrate. Această implementare, împreună cu achiziționarea TravelClick anunțată în luna august, va fi un factor important de creștere a afacerii noastre în domeniul ospitalității în viitorul apropiat”.
”Rămânem optimiști și suntem siguri că vom continua această tendință de creștere pozitivă pentru restul anului”.