Potrivit unui studiu publicat recent de KPMG International, consumatorii sunt mai îngrijorați și, deși acceptă noile tehnologii, sunt mai conștienți de riscurile și beneficiile generate de încredințarea propriilor date către companii. Studiul include un sondaj de opinie a 25.000 de consumatori din Marea Britanie, SUA, Emiratele Arabe Unite, Franța, Brazilia, Canada, China și India.
Studiul, publicat de KPMG Global Consumer Insights Program ca parte din ediția 2018 a raportului Me, My Life, My Wallet, arată că aproape jumătate (47%) dintre consumatori sunt mai îngrijorați decât anul trecut și același număr de consumatori sunt mai îngrijorați decât acum cinci ani. În pofida îngrijorării tot mai crescute și a scandalurilor recente cu privire la datele personale, trei sferturi (75%) dintre consumatori încă sunt dispuși să ofere companiilor informațiile lor.
Studiul arată că un sfert dintre consumatori (24%) nu și-ar comercializa datele; cu toate acestea, este mai probabil ca generația „millennials” (21%) să își ofere datele în schimbul îmbunătățirii experienței și personalizării acesteia, față de generația „baby boomers” (5%). În mod similar, o cincime (19%) din consumatorii generației „millenials” și-ar oferi datele în schimbul îmbunătățirii produselor și serviciilor, în comparație cu generația „baby boomers” (doar 8%). Consumatorii mai tineri sunt la fel de îngrijorați și preocupați de fraudarea identității, însă este mai probabil ca aceștia să vadă beneficiile partajării datelor personale, arată studiul KPMG.
„Noile tehnologii pot ajuta companiile să dezvolte noi produse și servicii, ajustate nevoilor în revoluția 4.0. Pe măsură ce acestea redefinesc strategiile de afaceri, este important ca liderii să se concentreze pe experiența clientului ca una dintre cele mai importante componente ale succesului. Produsele și serviciile bune au un viitor mai bun când sunt livrate cu servicii deosebite, iar viitorul va aparține acelor companii care vor oferi clienților o experiență integrată, personalizată, care vor investi în descifrarea datelor clienților astfel încât să poată dezvolta produse inovative pe baza acestora”, explică Aura Giurcăneanu, Partener, Head of Consumer Markets & Retail, KPMG în România.