Kaspersky Lab a continuat să obțină o creștere stabilă în 2018 și și-a mărit veniturile globale neauditate IFRS la un total de 726 de milioane de dolari*, ceea ce reprezintă o creștere anuală a veniturilor cu 4%. În decursul unui an cu situații fluctuante de piață și cu o continuă presiune geopolitică, compania a reușit să aibă rezultate bune datorită încrederii clienților și partenerilor în companie și în soluțiile și serviciile sale.
Printre domeniile strategice de business care au condus la creșterea Kaspersky Lab în 2018 s-au numărat cel de digital și segmentul Enterprise. Compania a înregistrat o creștere a vânzărilor digitale (+4%) și o creștere semnificativă, de 16%, pe segmentul marilor companii, produsele și serviciile non-endpoint înregistrând un plus de 55%. Per ansamblu, compania a obținut rezultate bune în aceste domenii de activitate pentru că deține unele dintre cele mai bune produse și servicii din industrie, precum și noi soluții și tehnologii care împiedică, detectează și iau măsuri în cazul celor mai complexe amenințări cibernetice.
Comentând rezultatele anuale, Eugene Kaspersky, CEO Kaspersky Lab, a declarat: „2018 a fost un an crucial pentru noi. După toate provocările și acuzațiile neîntemeiate cu care ne-am confruntat în 2017, ne-am asumat responsabilitatea de a arăta că societatea și oamenii noștri merită încrederea partenerilor și a clienților și, de asemenea, de a continua să ne demonstrăm în mod clar leadership-ul. Rezultatele financiare pozitive continue sunt dovada acestui fapt, demonstrând că utilizatorii preferă cele mai bune produse și servicii de pe piață și sprijină principiul nostru de a proteja împotriva oricăror atacuri cibernetice, indiferent de originea lor.”
Pe plan global, la performanța companiei au contribuit rezultatele solide, în special din zona META (Middle East Turkey Africa: +27%), precum și în alte regiuni, cum ar fi Rusia, Asia Centrală și CSI (+6%), APAC (+6%) și Europa (+6%), în timp ce în America Latină s-a înregistrat o încetinire (-11%) cauzată în principal de devalorizarea monedei în regiune.
Situația geopolitică provocatoare a dus la o încetinire a pieței din America de Nord, unde vânzările au scăzut cu 25%. În ciuda acestor provocări, Kaspersky Lab și-a menținut și dezvoltat prezența pe piață, obținând o creștere de 8% a vânzărilor de licențe digitale noi.
În 2018, Kaspersky Lab a continuat dezvoltarea inițiativei sale globale privind transparența prin implementarea mai multor pași importanți. Astfel, compania a început relocarea infrastructurii IT în Elveția și a deschis primul Centru de Transparență, la Zurich. Kaspersky Lab a implementat, de asemenea, un audit efectuat de una dintre cele patru mari companii globale de audit, al proceselor de inginerie ale companiei legate de crearea și distribuirea bazelor de date privind regulile de detectare a amenințărilor. Peisajul mondial ultra-conectat de astăzi necesită o transparență sporită din partea organizațiilor și această inițiativă unică demonstrează angajamentul clar al Kaspersky Lab de a asigura integritatea și fiabilitatea soluțiilor sale, în serviciul clienților.