Gigantul german Volkswagen a anunţat zilele acestea că va extinde disponibilitatea cloud-ului propriu, bazat pe tehnologie Microsoft, dincolo de Europa, către China şi Statele Unite, în efortul de a accelera lansarea serviciilor digitale pentru maşinile create. Acest mediu cloud reprezintă piatra de temelie a fabricantului de maşini în efortul de a digitiza tot mai mult din experienţa de condus a şoferilor prin facilitarea accesului acestora la instrumente online de productivitate, servicii de furnizare conţinut muzical şi informaţii de voiaj.
Mediul cloud creat de Volkswagen se bazează pe Microsoft Azure, dar foloseşte şi platforma IoT a gigantului software. Crearea acestui mediu este rezultatul unui parteneriat încheiat între cele două firme aproape de finele anului trecut, când cei doi giganţi au convenit să lucreze împreună pentru crearea unei experienţe perfecte pentru şoferi
Iniţial, colaborarea s-a axat pe vehicolele produse de Volkswagen pentru piaţa europeană, prima maşină anunţată ca utilizând la maxim mediul cloud Volkswagen fiind programată spre lansare în 2020. Între timp, firma germană a confirmat că producţia noi game de maşini, cunoscută sub termenul generic de The ID, va începe şi în China în acelaşi an, iar în SUA în 2022.
Producătorul şi-a anunţat, de asemenea, ambiţia de a extinde capabilităţile digitale oferite de acest mediu cloud la alte mărci de maşini din portofoliu. De asemenea, cele două firme colaborează la un prim proiect original izvorât din parteneriat. Din câte s-a aflat până acum, proiectul se va concentra pe crearea de servicii noi de navigaţie şi siguranţă, precum şi pe găsirea de modalităţi de personalizare a experienţei de condus pentru şoferi.
Christian Senger, head of digital car and services Volkswagen Group, a declarat că platforma Automotive Cloud va deveni “magistrala tehnologică” de construire a soluţiilor de conectivitate ale firmei de acum înainte. “Se vor pune astfel bazele pentru conectarea completă a întregii noastre flote de maşini şi pentru dezvoltarea de servicii digitale cu valoare adăugată pentru clienţii noştri. Ţinta noastră este reprezentată de experienţa utilizatorilor în propriile lor maşini şi dincolo de ea,” a mai spus Senger.