Flanco Retail a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 1,07 miliarde lei, în creștere cu 9% față de anul precedent, și cu un profit de 21 de milioane lei, de patru ori mai mare comparativ cu 2017.
“Urmărirea cu consecvență, pe parcursul ultimilor ani, a strategiei de eficientizare a rețelei de magazine a dus la un 2018 cu rezultate foarte bune atât la nivelul vânzărilor, cât și al profitabilității, care demonstrează că Flanco este o companie solidă, cu un ritm de creștere sigur și constant”, spune Dragoș Sîrbu, CEO Flanco. “Într-o piață atât de volatilă cum este cea electro-IT, încrederea pe care brandul o inspiră atât clienților, cât și echipei interne, este esențială.”
La finalul lui 2018, rețeaua de magazine Flanco număra 135 de unități, cu o suprafață totală de vânzare de peste 70.000 mp. Cifra a fost atinsă în urma a 18 deschideri și a 8 închideri desfășurate pe parcursul anului, completate de 13 magazine reamenajate potrivit conceptului nou lansat, Simplu-Ușor-Sigur, care și-a propus să ofere o experiență de cumpărare mai bună și mai facilă clienților Flanco.
Prezent în 95 de orașe ale țării, cu 8 orașe mai mult decât în 2017, retailerul s-a concentrat pe tipurile de spații care și-au dovedit eficiența de-a lungul timpului – magazine amenajate în galerii comerciale și parcuri de retail (40%), urmate de magazinele stradale (40%), restul de 20% fiind reprezentat de magazinele din centre comerciale, în special în marile orașe. O altă premieră marcată de retailer în 2018 o reprezintă deschiderea primului outlet electro-IT din retailul autohton – magazinul Flanco Mihai Bravu din capitală.
“Strategia pe care am urmat-o în offline și-a dovedit eficiența la nivelul vânzărilor înregistrate în magazine. Deși, per total, traficul a înregistrat o ușoară scădere, ca urmare a numărului tot mai mare de clienți care preferă să cumpere online, rata de conversie din magazine a crescut cu 10%, ceea ce ne demonstrează că aceia care ne calcă pragul sunt mai bine informați și mai hotărâți în actul de cumpărare”, spune Dragoș Sîrbu.
Online-ul, și mai cu seamă canalul de mobile, ocupă o pondere tot mai mare din totalul vânzărilor. 70% din traficul online provine din mobile, iar vânzările generate de pe dispozitive mobile au crescut cu 58% față de 2017. La succesul vânzărilor online a contribuit și serviciul de creditare, care poate fi accesat direct pe flanco.ro, cu o creștere spectaculoasă, de 74%.
“2018 a mai însemnat, pentru noi, o optimizare a comenzilor online, cu accent pe mobile și pe componenta logistică. Astfel, 9 din 10 clienți și-au primit în continuare coletul în mai puțin de 48 de ore, deși, față de 2017, a crescut cu 26% volumul de marfă pe care l-am manevrat în lanțul nostru logistic”, completează CEO-ul Flanco.
Valoarea investițiilor companiei a crescut cu 25% față de anul 2017, până la un total de 10 milioane lei. Două treimi din această sumă au mers către rețeaua de magazine, iar restul s-a împărțit în mod egal între investițiile în infrastructura IT și în programele HR.
Investițiile și programele implementate de retailer la nivelul resurselor umane s-au tradus, în 2018, printr-o îmbunătățire cu 20% a retenției de personal, retenție care se află de altfel pe un trend ascendent de la an la an. Veniturile angajaților au crescut, în medie, cu 14% față de anul anterior, iar 85% din echipa din magazine a accesat bonusul lunar.
Printre programele derulate se numără migrarea eforturilor de training către e-learning, cu rezultate foarte bune – 98% dintre angajați au fost activi în platforma de e-learning, fiecare parcurgând, în medie, 9 cursuri, care au însumat peste 14.500 de ore de training. Un alt element de noutate îl reprezintă campaniile de recrutare pentru persoane cu dizabilități desfășurate de retailer, care au avut drept rezultat integrarea a 20 de oameni în organigrama companiei.
Flanco a susținut pentru al treilea an consecutiv programul de CSR Nouă Ne Pasă, care urmărește combaterea abandonului școlar, prin deschiderea de centre de tip afterschool pentru copiii defavorizați din mediul rural. Prin promovarea programului la nivelul întregii rețele de magazine, retailerul a reușit să colecteze peste 1,1 milioane lei din donațiile făcute de clienți, pentru cele 15 centre afterschool care contribuie la educația a 600 de elevi.
Pentru 2019, Flanco își propune un ritm de creștere de 12% și o extindere a rețelei cu alte 20 de magazine, pregătind investiții în valoare de 12 milioane lei. “Ne dorim să venim în întâmpinarea clienților noștri, cu accent pe zonele pentru care și-au manifestat în mod special interesul – cum ar fi comenzile online, prin optimizarea acestora cu opțiuni noi de livrare, sau gama de servicii, pe care ne dorim să o extindem în acest an”, spune Dragoș Sîrbu. În ceea ce privește zona de HR, compania va continua să se concentreze pe scăderea fluctuației de personal și pe dezvoltarea platformei de e-learning din punct de vedere al conținutului, atât cu traininguri tehnice, cât și de dezvoltare personală. ”Urmărim să creștem productivitatea angajaților, cu focus pe activitatea din rețeaua noastră de magazine, pentru a putea să ne servim cât mai bine și mai eficient clienții”, încheie CEO-ul Flanco.