Grupul de companii aflat în portofoliul antreprenorului Cătălin Chiș a încheiat anul 2018 cu un rulaj de 12 milioane euro, cu peste 20% creștere comparativ cu anul precedent. Cea mai mare cifră de afaceri a generat-o în 2018 Graffiti PR (5,5 mil euro), în timp ce compania cu cea mai mare creștere (35%) a avut-o Active Power Solutions – distribuitor de servicii telecom B2B și integrator de soluții IT&C – care a ajuns ajuns la venituri de 5,3 mil. Euro.
După ce în 2017, Active Power Solutions (APS) a devenit partener Telekom pe zona de vânzări B2B, compania și-a îmbunătățit semnificativ performanța financiară: numărul de clienți a crescut cu 50% în ultimele 12 luni, iar 2018 a fost, de asemenea, primul an în care serviciile integrate IT&C au generat vânzări de 1 milion de euro (18 % din cifra de afaceri).
Graffiti PR, afiliat exclusiv în România al rețelei globale Ketchum, ocupă de câțiva ani primele locuri în topul agențiilor de PR și si-a dublat numărul de consultanți odată cu preluarea pachetului majoritar de acțiuni de către antreprenorul clujean. În 2018, Graffiti PR a adăugat în portofoliul său Pernord Ricard (Absolut, Ballantines, Lillet), McDonald’s, Disney, Philips Personal Health, a participat cu activări de brand la cele mai importante festivaluri de muzică din România și a câștigat peste 25 de premii la competiții internaționale și locale. Pentru anul în curs, Graffiti PR își propune creșterea competențelor de comunicare integrată PR driven.
Noah Watches, startup-ul de design și producție de ceasuri de lemn, a ajuns în 2018 la peste 800 de clienți noi de pe toate continentele, cu un rulaj de 150.000 de euro – cea mai mare pondere în vânzările internaționale având-o SUA, UK, Germania, Italia și Franța. Brandul și-a făcut anul trecut debutul si în retail, prin deschiderea primul magazin propriu (Iulius Mall Cluj-Napoca) și prezența produselor sale în alte 5 magazine-partenere. Pentru 2019, Noah Watches vizează dezvoltarea portofoliului cu noi game și creșterea prezenței internaționale a brandului.
Cele mai multe produse noi dezvoltate în 2018 poartă semnătura companiei LIFE IS HARD, care a lansat un nou tip de aplicații – CityApps – o suită de soluții pentru transformarea oraselor în smart cities. Acestea sunt implementate deja în 6 orase din România, iar una dintre aplicații – City Health – a fost desemnată, recent, Soluția anului 2019 la categoria„Public Sector or Utilities” în cadrul European IT & Software Excellence Awards.
Pentru 2019, LIFE IS HARD are in dezvoltare noi module pentru okey.ro – platforma destinată start-up-urilor – dar și pentru 24broker – cea mai utilizată platformă de brokeraj în asigurări, care a tranzacționat anul trecut peste 2,4 miliarde lei, prime subscrise la nivel național.
„2018 a însemnat creștere pentru toate companiile din grup, însă evoluția financiară este doar unul dintre indicatorii pe care îi urmărim. Suntem foarte atenți la impactul pe care îl generăm pentru mediul de business și comunități, iar 2018 a adus evoluții importante: am devenit furnizori de soluții smart city și din 2019 oferim gratuit accesul la aceste soluții tuturor orașelor sub 100.000 de locuitori. Construim modele de bună practică în industria marcomm, prin proiectele Graffiti PR premiate la multiple competiții internaționale. Suntem implicați în zona de sănătate, unde încurajăm obținerea celei de a doua opinii medicale, prin aplicația Doxtar. Susținem accesul părinților la sfat medical pediatric nonstop – prin Peditel 1791 – care a ajutat, în cei 5 ani de funcționare neîntreruptă, mai mult de 150.000 de familii, cu sfat medical pediatric gratuit”, spune antreprenorul Cătălin Chiș.
Doxtar – cel mai recent proiect al grupului condus de omul de afaceri clujean – a însemnat o investiție de 150.000 de euro în etapa de start și va beneficia pe parcursul acestui an de încă 100.000 euro pentru dezvoltarea de funcții noi, printre care un modul audio-video, posibilitatea de a transfera fișiere foarte mari (ex: scanări RMN), respectiv o versiune în engleză a aplicației. Aplicația îi ajută pe pacienți să obțină a doua opinie medicală în 48 de ore de la specialiști din țară și din străinătate.
Anul acesta, investiții vor fi direcționate de asemenea către extinderea competențelor APS de integrare IT&C, respectiv consolidarea prezenței pe această piață, prin intrarea în acționariatul unei noi companii de tehnologie. Tot în focus se află achiziționarea unei companii de recrutare.
Pentru 2019, antreprenorul clujean are un buget total de investiții de 2 milioane de euro și estimează venituri de 15 milioane de euro la nivelul tuturor companiilor sale.