Transport/Travel — May 10, 2019 at 2:07 pm

Organizația Olandeză de gestionare a drumurilor încurajează întreprinderile noi să inoveze

by

artistic-asphalt-automobiles-799443Organizația olandeză responsabilă cu gestionarea și întreținerea principalelor drumuri și autostrăzi din Olanda, Rijkswaterstaat (RWS), colaborează cu sectorul privat pentru a inova în jurul utilizării datelor. De exemplu, prin combinarea diferitelor seturi de date, întreținerea rutieră poate fi mai bine planificată, rezultând o calitate superioară, siguranță și economie de costuri. Acest tip de analiză a întreținerii rutiere face parte dintr-un proiect european mai mare numit Be-Good (construirea unui ecosistem pentru a genera oportunități în Open Data), care are ca scop să facă informațiile din domeniul public mai accesibile și mai ușor de utilizat. Proiectul Be-Good este finanțat de UE-Interreg, care include mai multe subproiecte. Întreținerea asfaltică este una dintre ele.

Diferitele regiuni din Europa colaborează pentru a crea un ecosistem care oferă oportunități pentru inovații bazate pe date deschise. Intenția este de a dezvolta subproiecte în care datele pot fi schimbate între diferite țări. De exemplu, RWS este unul dintre clienții proiectului de întreținere a asfaltului, prin care întreținerea drumurilor olandeze este optimizată pe baza diferitelor seturi de date. Dar modelele vor fi utilizate și în alte țări ale UE.

În fiecare an, RWS cheltuie sume mari de bani pentru întreținerea drumurilor naționale din Olanda. Întreținerea este externalizată contractorilor, însă RWS este responsabilă de planificare. Atunci când întreținerea este efectuată prea devreme, este o risipă de bani, iar atunci când se face prea târziu, drumul nu mai satisface cerințele de înaltă calitate ale RWS. RWS utilizează instrumente de analiză de la SAS, care rulează pe Hadoop. Un număr de cercetători de date filtrează conexiuni interesante în date, ceea ce poate conduce la o gestionare mai inteligentă a lucrărilor de întreținere a asfaltului. Laboratorul de date RWS nu este accesibil doar propriilor cercetători de date. Proiectul Be-Good încurajează părțile private să-și dezvolte propriile soluții pe baza tuturor datelor pe care le pot vinde în altă parte în Europa.

Startup-urile care doresc să dezvolte software în domeniul infrastructurii și al mediului pot accesa colecția de date enormă a RWS. Iar intenția lui Be-Good nu este ca organizațiile să pretindă că au fost dezvoltate pe modele statistice. De exemplu, organizațiile care fac lucruri inteligente pentru RWS cu prognoză de întreținere a asfaltului pot apoi să implementeze aceleași servicii cu alte autorități europene rutiere.

RWS sprijină întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) în dezvoltarea de soluții inteligente care pot fi implementate pe scară mai largă în Europa. Iar acest lucru face parte din Be-Good. Acesta este angajamentul pe care diferitele regiuni din UE le-au oferit pentru a fi totul bine. Autoritățile publice din fiecare regiune sunt deschise soluțiilor din alte țări. Se examinează colectiv, unde pot fi utilizate ulterior anumite soluții.

RWS este în prezent implicat pentru îmbunătățirea procesului de planificare a întreținerii pentru asfaltul olandez. Acest proiect trebuie să fie finalizat până la sfârșitul anului 2019. În plus, RWS dorește să utilizeze soluția mare de date pe care o experimentează cu mai multă amploare. Orice companie poate solicita acces la baza de date RWS, însă trebuie îndeplinite o serie de condiții pentru ca accesul să fie acordat.

Mentenanța asfaltului reprezintă un cost anual major. Pentru drumurile naționale, aceste costuri se ridică la aproximativ 200 de milioane de euro pe an. Prin estimarea mai bună a cerințelor de întreținere a asfaltului, cu ajutorul analizei mari a datelor, costurile pot fi reduse. RWS afirmă într-un document de inovare că costurile pentru proiectul mare de date, una dintre cele 11 componente ale programului Be-Good, se ridică la aproximativ 2 milioane de euro pentru organizație, dar că se așteaptă să recupereze această investiție începând cu anul 2022. În plus, RWS speră să obțină informații suplimentare prin posibilitatea de a efectua analize suplimentare privind cantitatea enormă de date pe care le deține, cum ar fi siguranța anumitor drumuri.