Evenimente — May 28, 2019 at 8:11 am

Asseco prezintă soluțiile de business automation bazate pe semnătură electronică

by

_RD23124Mihai Babescu, Solutions Sales în cadrul Asseco SEE, a făcut în cadrul conferinței Fast Forward your Business o prezentare a soluțiilor de automatizare a afacerilor, realizate de departamentul Business Automation al companiei.

Zona de strategie digitală, semnătura digitală și arhiva electronică, sunt reprezentative în punerea în practică a strategiei digitale cu clienții. Departamentul Business Automation se concentrează pe transformarea documentelor în date utile pentru aplicații, orchestrarea acestor date, stocarea conținutului, automatizare cu ajutorul tehnologiilor automatizate cu AI și machine learning, oferind companiilor posibilitatea de automatizare a proceselor cu machine learning și AI în timp real.

Asseco tratează o serie de procese și automatizarea acestora prin strategia digitală bazată pe digitizarea proceselor utilizând semnătura digitală. Astfel, totul se poate realiza cu ajutorul unui certificat digital, bazată pe semnătură digitală, eliminând astfel necesitatea utilizării unor dispozitive și soluții de autentificare suplimentare, cum ar fi tradiționalele token. Soluția oferită de Asseco reprezintă un mediu complet digital și acoperit legal, în concordanță cu legea din România ce reglementează acest tip de semnături electronice. Din punct de vedere legal, în anul 2016, a fost modificată legislația europeană în zona semnăturilor și a sigiliilor electronice, în cazul semnăturilor fiind clarificată semnătura advanced și cea qualified electronic. Ultima este utilizată în special în colaborarea cu clienții de business, iar modificarea legislativă suprascrie legile statelor membre și impune acestora să își adapteze legislația la cea comunitară. Mai mult, acest tip de semnătură este echivalentul celei fizice, pe hârtie.

Acest cadru legislativ permite furnizorilor serviciilor de semnături digitale să emită certificatele calificate în cloud, fără a mai fi nevoie de acel token fizic pentru semnarea unui document. Emise în cloud, permit oricărui actor din fluxul de lucru semnarea prin simpla introducerii doar printr-o simplă procedură de autentificare. Ca exemplu, acest proces de semnare a unui contract electronic se realizează printr-o simplă procedură de vizualizare a unui contract, de exemplu, pe tabletă, clientul și furnizorul având posibilitatea de a semna și autoriza contractul pe loc, cu ajutorul unor coduri generate și confirmate pe telefoanele mobile ale fiecăruia, acest lucru fiind posibil inclusiv prin interacțiune exclusiv electronic, în special pentru zona financiară, cu trimiterea și primirea contractelor electronic, evident cu autorizarea acestora pe baza semnăturii electronice. Conform Asseco, piața se îndreaptă spre această tendință a vizualizării și semnării de contracte fără a vedea clientul face-to-face, oferind o serie de componente ce integrează tehnologiile necesare pentru aceste operațiuni. Soluțiile Asseco oferă și posibilitatea urcării contractelor într-un portal, posibilitatea de a realiza operațiunile dintr-un e-kiosk, precum și alte posibilități, precum orchestrarea procesului într-un mod facil, verificarea identității prin tehnologie biometrică sau cu ajutorul identificării faciale, video-call, transfer de documente, precum și suportul pentru o gamă largă de dispozitive și un back-up legal necesar.

Acest tip de proces electronic vine ca înlocuitor al imprimantei clasice și reprezintă cel mai modern mod de semnare și autentificare a documentelor existent în prezent, fiind deja foarte ușor de implementat.