Conducătorii companiilor se confruntă cu presiuni crescânde din partea angajaților pentru a-și lua în considerare valorile, convingerile și ideile personale atunci când vine vorba de stabilirea priorităților corporative.
În cadrul cloud-ului public și al sectorului tehnologic mai larg, oamenii care lucrează pentru Microsoft, Google și Amazon vorbesc din ce în ce mai mult despre chestiuni legate de subiectele fierbinți, cum ar fi schimbările climatice și etica inteligenței artificiale, și îi îndeamnă pe angajatori să tină cont de aceste lucruri. În toate aceste cazuri, personalul atrage atenția angajatorilor în legătură cu aspectele pe care cred că ar trebui să le pună pe agenda companiilor. Amazon, în special, a înregistrat o creștere a activismului angajaților.
În aprilie 2019, aproape 8.000 de angajați ai Amazon au semnat o scrisoare deschisă prin care îi solicită CEO-ului Jeff Bezos și consiliului său să adopte un plan cuprinzător privind schimbările climatice. Cu toate acestea, acționarii au votat pentru a ignora petiția, ignorând în mod efectiv preocupările unei părți semnificative a forței de muncă a Amazon. Ca răspuns, responsabilii privind clima și energia de la Greenpeace, consideră că această decizie ar putea avea repercusiuni majore asupra gigantului de comerț electronic.
Decizia celor aproape 8000 de angajați ai companiei Amazon pentru a forța compania să ia măsuri semnificative pentru a reduce contribuția companiei la schimbările climatice este destul de îndrăzneață, punându-și numele pe linie pentru a cere companiei să facă un lucru bun. În declarația procură eliberată înaintea întâlnirii anuale, Amazon a avertizat acționarii săi împotriva votării pentru propunerea privind schimbările climatice, pe baza faptului că firma are deja inițiative diverse în acest domeniu.
Chiar și așa, Amazon a ajuns în vizorul celor de la Greenpeace la începutul anului 2019 din cauza sustenabilității datacenterului său, după ce grupul de mediu a acuzat compania că nu respectă angajamentul său îndelungat de a alimenta toate datacentrele cu energie regenerabilă. Amazon neagă vehement afirmația.
În altă parte a lumii tehnologice, Google a pierdut contractele de 10 miliarde de dolari cu Departamentul Apărării al Statelor Unite, când s-a confruntat cu o revoltă a personalului în legătură cu decizia de a concura pentru tranzacție, pe motiv că aceasta ar intra în conflict cu valorile companiei sale.
Microsoft s-a confruntat, de asemenea, cu opoziția angajaților față de implicarea sa în aceeași afacere, precum și cu o revoltă a angajaților, care a convins compania să anuleze un contract de armament al SUA de 480 milioane USD, din cauza preocupărilor legate de armatizarea tehnologiilor sale.
Pentru a rămâne relevante, atrăgătoare pentru noii angajați și pentru a putea păstra personalul existent în acest nou mediu, companiile de tehnologie vor trebui să gândească și să acționeze diferit. Acest lucru va necesita adoptarea unui nou set de mentalități, inclusiv capacitatea de a fi virtuos politic. Liderii nu mai pot menține principiul “dacă este legal, trebuie să fie și etic” sau că deciziile rele pot fi doar remediate în mers.
În ultimii ani, întreprinderile au cunoscut o criză existențială în ceea ce privește etica, standardele corporative și drepturile angajaților. În urma mișcării #metoo și a controversei fake news, multe companii se confruntă cu o examinare de mare interes, care ar putea duce cu ușurință la pierderi financiare și ar afecta capacitatea lor de a atrage talente de vârf. Managementul trebuie să răspundă la astfel de scenarii cât mai deschis posibil. Deschiderea ar putea fi singura modalitate de a evita o revoltă, sau cum să se evite spălarea rufelor murdare, în primul rând necontrolate. Având în vedere creșterea interesului consumatorilor în ceea ce privește responsabilitatea socială corporativă , iar aceasta fiind o măsură crescătoare a factorilor de decizie pentru investitori, giganții din Silicon Valley trebuie să investească în acest domeniu pentru a face față acestei furtuni. Restaurarea încrederii, atât în interiorul cât și în afara organizației, este cea mai bună modalitate de a relua afacerea în mod normal cât mai repede posibil. Cu responsabilitate, preocuparea cheie a angajaților, asistarea tuturor în aceeași cameră pentru a rezolva problemele principale ar fi cea mai bună mișcare din partea echipelor de conducere.
Întreprinderile trebuie să înceapă să-și vizualizeze angajații ca pe niște clienți interni pentru a promova loialitatea și pentru a îmbunătăți menținerea personalului în momente de turbulență. Acest lucru va permite o mai mare susținere a personalului, care se reîntoarce la echitatea mărcii și, astfel, are un impact direct asupra percepției consumatorilor.