Retail / Horeca — August 14, 2019 at 6:44 am

Influențează Inteligență Artificială comerțul online?

by

htss Anul 2018 a impus în domeniul comerțului electronic o concurență acerbă, ce s-a diferențiat prin tactici personalizate de comercializare, impunerea tehnologiei ca facilitator între client și business și asocieri cu firmele de curierat pentru a trimite produsele rapid și mai ieftin ca oricând către clienti.

La ce tendințe să ne așteptăm în următoarele 12 luni?

Personalizare, voce & chatbots și introducerea analizei predictive

Artificial Intelligence stabilește tipare comportamentale pe baza seturilor mari de date și prezice intenția de cumpărare, activitate care până acum era realizată la un nivel mult mai redus de către oamenii de marketing. Inteligența Artificială este revoluționară pentru domeniul comerțului, eficientizând procesul de luare a deciziilor și reducând costurile publicitare. Cu toate acestea, nu înlătura componenta umană, ci îmbunătățește procesele și experiențele cumpărătorilor.

AI este utilizată pentru a targeta și personaliza produsele pe care le afișeaza clienților, în funcție de canalul de pe care aceștia își fac cumpărăturile. Spre exemplu, algoritmii care selectează cele mai vândute produse pot fi utilizați pe paginile de detalii, iar algoritmii care prioritizează produsele complementare poti fi utilizați pe pagina coșului/pagina de ieșire.

Inteligența Artificială modifică automat ordinea de sortare a căutărilor de produse pe baza comportamentului utilizatorului care efectuează căutarea și are potențialul de a îmbunătăți dramatic relevanța rezultatelor căutarii și de a duce la conversii mai mari.

Instrumentele ce integrează Artificial Intelligence vor utiliza prelucrarea limbajului natural (NLP – Natural Language Processing) pentru a înțelege și răspunde interacțiunilor prin voce sau live chat.

Chatbots care prelucrează limbajul natural pot fi utilizați prin aplicații de mesagerie pentru a se comporta ca un agent customer care. În acest fel, clienții ajung la informația dorită rapid, prin serviciul de mesagerie pe care îl utilizează în fiecare zi.

NLP și asistenții virtuali personali (VPA) vor aduce schimbări majore în modul în care clienții achiziționează produse în mediul online, permitându-le acestora, prin simple comenzi vocale să achiziționeze ceea ce își doresc.

Importanța acordată utilizatorilor

Conținutul generat de utilizatori este de neprețuit. Nu numai că poți primi recenzii oneste despre produsul sau serviciile oferite de magazinul tău, dar reprezintă o formă de publicitate gratuită. Este o tendință în creștere ca înainte de a achiziționa un produs, clientul să verifice recenziile și opiniile celorlați cumpărători. Încrederea este dată de opiniile celor care au interacționat deja cu produsele, serviciile, personalul și magazinul tău. Ca urmare, asigură-te că anul acesta, feedback-ul este pe lista priorităților tale. Cere-le cumpărătorilor să-și spună părerea despre achiziția făcută.

Totodată, dacă o postare din pagina de social media generează multe like-uri, share-uiește-o, pentru a obține mai multă apreciere, dar fii atent la calitate pentru un SEO optimizat corespunzător.

Utilizarea video-urilor ca modalitate de promovare
Video este un alt instrument de marketing care devine cu adevărat relevant pentru creșterea business-ului , atragerea clienților cu clipuri concise dar informative prin platforme sociale. Un clip video poate convinge cumpărătorul să cumpere un anumit produs.

Influențatorii

Influențatorii media pot reprezenta o investiție importantă pentru afacerea ta. O persoană cunoscută poate să-ți susțină produsul sau afacerea pe platforma socială proprie.

Utilizare Augmented Reality

Tehnologia va continua să transforme mediul digital. Realitatea augmentată va influența modul în care clienții fac cumpărături și interacționează cu mărcile.

Mai multe detalii le puteți afla de la specialiștii High-Tech Systems&Software.