AKAI este unul dintre cei mai importanți producători la nivel mondial pe segmentul audio-video, care de 90 de ani se distinge prin inovație și standarde înalte de calitate. Brandul AKAI este prezent regional prin Intervision Trading, pe baza de contract cu licență exclusivă, în 9 țări din centrul și sud-estul Europei : România, Polonia, Cehia & Slovacia, Ungaria, Croația, Slovenia, Bulgaria și Grecia.
Intervision Trading este o companie care, cu numai 8 angajați, a încheiat 2018 cu o cifră de afaceri de 46 milioane de lei, înregistrând în ultimii ani o creștere medie anuală de 30%, cu mult peste creșterea pieței estimată la 10-15%, identificându-se ca nume cu AKAI România.
AKAI România își bazează o mare parte din procesele operaționale pe aplicații online și comunicări digitale, inclusiv tranzacții online, transferuri și schimburi de documente electronice. Tehnologia actuală permite ca globalizarea la nivel de rețea de parteneri, furnizori și clienți să se realizeze cu ușurință și costuri reduse, dar impune un nivel de securitate superior.
“La sfârșitul anului 2018 am trecut printr-o experiență care – până nu ți se întâmplă – ai crede că este doar o poveste de marketing. Unul dintre furnizorii din China ne-a trimis un e-mail prin care ne solicita să facem plata într-un alt cont decât cel uzual, motivând un audit. E-mailul era trimis de pe contul persoanei responsabile de plăți, incluzând toată corespondența anterioară cu reprezentantul Akai România. La nici o lună după acest incident, un client Akai din Ungaria a primit un e-mail de la unul din membrii echipei din România în care i se solicita – în mod similar – să facă plata în alt cont decât cel utilizat în mod obișnuit. În mod evident, eram subiectul unui atac cibernetic. Schimbarea parolelor nu a fost suficientă pentru a împiedica accesul hackerilor. Se impunea o soluție solidă de securitate IT, care nu doar să remedieze situația punctual, ci să prevină pe viitor astfel de incidente,” mărturisește Dorin Ciobanu, Director Intervision Trading. “Faptul că, la scurt timp după incidentul cu plățile, compania a fost afectată pentru o perioadă de câteva luni și de atacuri de tip ransomware, ne-a făcut să bugetăm imediat o soluție de securitate”.
Astfel, a început căutarea unei soluții fiabile, potrivite specificului activităților și proceselor AKAI România. În ansamblu, soluția căutată trebuia să asigure securitatea comunicărilor electronice și a datelor din infrastructură, să aibă capacitatea de a identifica rapid orice eventuale încălcări ale politicilor de securitate și de a contracara eficient orice tentativă la adresa securității cibernetice. Deopotrivă, soluția trebuia să fie ușor de instalat, de integrat în infrastructura existentă și – nu în ultimul rând – ușor de gestionat.
Soluția Fortinet recomandată pentru AKAI România a constant într-un mix Fortigate 100E, FortiAP 221E și FortiSwitch 108. Astfel, în prezent, echipa AKAI România beneficiază de o soluție firewall de nouă generație, cu management unificat și inspecție completă a traficului criptat SSL și performanță superioară de inspecție SSL, protecție antiSPAM și antivirus.
“Ideea era să putem preveni eventualele atacuri cibernetice asupra endpoint-urilor și totodată să asigurăm conectivitate wireless securizată. În plus, soluția beneficiază de o implicare redusă a resursei umane, datorită administrării ușoare prin integrarea cu inteligența Fortinet Security Fabric,” declară Bogdan Sârbu, Business Development Manager – Fortinet, Veracomp.
Soluția Fortinet a fost implementată în infrastructura AKAI România în mai puțin de o zi.
Veracomp este Master Distributor Fortinet în România din 2007, iar din 2018 a devenit Centru de Training Autorizat Fortinet, deținând la nivel național cel mai performant centru de testare și cea mai avansată echipă de specialiști Fortinet la nivel de distribuitor.