NEW TECHNOLOGY — September 27, 2019 at 6:24 am

Vârstnicii vorbesc mai mult cu chat-urile AI atunci când conversația este mai profundă

by

Seniors

Vizionari precum fostul CEO Google, Eric Schmidt și iRobot CTO Helen Greiner, se așteaptă ca într-o bună zi, AI-urile necuprinzătoare să ofere tovărășie pentru aproximativ 40% dintre persoanele în vârstă care spun că experimentează în mod regulat singurătatea. Dacă această viziune se va realiza, nu va fi mai puțin decât transformatoare dintr-o perspectivă de sănătate, după ce s-a constatat că singurătatea crește probabilitatea mortalității cu 26%, iar persoanele singure au o șansă crescută de 64% de a dezvolta demență clinică.

Acesta este, probabil, motivul pentru care cercetătorii de la Universitatea din Rochester au investigat interacțiunile dintre adulții în vârstă și un avatar digital implicit de AI. După cum explică într-o lucrare publicată pe serverul de preimprimare Arxiv.org („Discursul comportamentului adulților mai în vârstă care interacționează cu un agent de dialog competent în mai multe subiecte”), subiecții care au interacționat cu agentul în mod regulat de-a lungul săptămânilor au avut sentimente mai puternice despre subiecte, preocupați mai degrabă de obiective decât de activități de rutină, precum și de o mai bună dezvăluire de sine pentru subiecte mai intime.

Ei spun că acest lucru sugerează că avatarul ar putea oferi „practică valoroasă” și antrenament pentru a ajuta adulții în vârstă să navigheze într-o conversație provocatoare și să-și îmbunătățească atât sănătatea, cât și calitatea vieții. „Cercetăm modul în care comportamentul, sentimentul și comportamentul de dezvăluire al utilizatorilor depind de subiectul în discuție și de tonul avatarului și de cum evoluează cu timpul”, au scris coautorii. „Participanții noștri au fost mai angajați cu agentul când subiectele conversației au fost mai intense și mai plăcute din punct de vedere emoțional.”

Oamenii de știință au studiat datele lingvistice transcrise automat de la 80 de sesiuni pe parcursul a trei până la patru săptămâni. Nouă voluntari au conversat cu avatarul timp de 15-20 de minute în trei subsecțiuni conținând 4-5 întrebări pe un anumit subiect (de exemplu, animale de companie, familie, vreme, conducere, sarcini, educație și tehnologie), apoi au completat sondaje și au primit feedback despre comportamentul lor non-verbal și prozodia vorbirii (ritm și sunet).

Subiectele au fost sugerate de experți în materie și clasificate în trei grupuri pe baza intensității emoționale a acestora: ușor, mediu și greu. Subiectele „ușoare” au fost cele care ar putea fi răspândite în a face cunoștința cuiva, în timp ce cele mai grele au solicitat mai multă dezvăluire de sine.

În faza de analiză a cercetării lor, cercetătorii au analizat verbositatea, în mod specific, diferențele dintre diferitele sesiuni, utilizatori și clase de subiecte, și modificările verbosității în timp. Următorii au examinat sentimentul pentru sesiuni, schimbarea tonului și indicii de auto-dezvăluire, în plus față de valori cum ar fi numărul de cuvinte pe rând și emoții pozitive și negative.

Aceștia raportează că, deși tonul avatarului a rămas aproape același pentru toate clasele, oamenii au avut tendința de a utiliza tonuri mai puternice atunci când vorbeau despre subiecte medii și grele, în comparație cu cele ușoare. Ei au remarcat, de asemenea, că subiectele tari conțineau mai multe cuvinte pe rând și mai multe emoții și impulsuri negative și pozitive, dar că oamenii foloseau pronume personale mai des în subiecte ușoare, ca atunci când se prezentau sau vorbeau despre activitățile lor.

Am observat că oamenii tind să vorbească mai mult atunci când subiectele sunt mai intime, precum obiectivele vieții și provocările de a îmbătrâni, unde folosesc și cuvinte de emoție mai puternice. Mai mult, durata medie a răspunsului crește pe măsură ce oamenii progresează de-a lungul seriei de interacțiuni”, a scris echipa. „Aceste rezultate susțin utilizarea agenților de dialog cu adulții în vârstă, în contextul unor subiecte de conversație dificile. Participanții noștri au fost mai angajați cu agentul când subiectele conversației au fost mai intense și mai intense din punct de vedere emoțional. ”