La începutul verii, Dresner Advisory Services publica Wisdom of Crowds Business Intelligence Market Study, un studiu cu peste 5000 de organizații respondente, care sublinia tendința generală în 2019 de a crește productivitatea și profitul prin soluții de Business Intelligence și concentrarea pe utilizatorii din operațional, financiar, vânzări și conducerea executivă, pentru a lua acele decizii care fac diferența.
În acest peisaj competitiv, viteza de învățare, integrarea unui framework de utilizare a datelor și abilitățile de data literacy contribuie la creșterea vitezei de reacție privind obiectivele, soluțiile, schimbările din business.
De aceea, este necesar un proces structurat de luare a deciziilor, bazat pe analiza datelor și pe integrarea strategică a soluțiilor de BI în viața companiei.
Unul dintre elementele centrale ale procesului este formularea întrebărilor specifice.
Dincolo de ceea ce a reușit sau nu campania, ce este mai important este reprezentat de metricile urmărite – ce comparăm?, pe ce perioadă de timp?, legat de care obiectiv?, etc.
După stabilirea întrebărilor specifice, un alt element important este identificarea datelor brute și structurarea lor într-un framework coerent, care să ofere cunoașterea necesară (insights).
Raportarea și vizualizarea sunt doar vârful de iceberg în acest proces.
Urmează pasul cel mai important – evaluarea critică a rapoartelor, vizualizărilor etc. Avem toate datele necesare? Sunt corect interpretate? Sunt corelate corect?
Atenție la preconcepțiile de confirmare în această etapă! Ochiul critic trebuie să depășească nevoia de a avea dreptate, căci datele relevante vorbesc corect în contextul potrivit.
Iată de ce este atât de discutată ideea de Augmented Intelligence, tocmai pentru că puterea tehnologiei și gândirea critică a oamenilor se combină pentru a ajunge la modele și structuri care să funcționeze în favoarea unui business. Prin monitorizarea constantă a datelor și a contextelor în care datele se analizează, o companie își dezvoltă agilitatea.
Toți acești pași din procesul de luare de decizii sunt vitali pentru a crește viteza de reacție și profitabilitatea. Cu cât sunt optimizați mai des, cu atât contextul în care compania operează, mai ales din perspectiva datelor, va fi înțeles mai clar, pentru a ajunge sau chiar a depăși obiectivele strategice de business.
Compania ta e pregătită să identifice datele relevante?
Sursa: Relevance Management