Pe măsură ce companiile depășesc etapele de proiecte pilot în implementarea RPA, către implementări complete, există patru practici care trebuie luate în considerare pentru a asigura că lucrurile rămân pe calea cea bună. Firmele de avocatură sunt cunoscute consumatoare de hârtie și chiar în timp ce digitalizează procesele de lucru, există încă multă muncă manuală asociată cu pregătirea documentelor și mutarea datelor între sisteme.
De exemplu, BAL Global, o firmă specializată în imigrație corporativă, era gata să elimine o astfel de activitate cu documente și să facă următorul pas în automatizare. A lansat un program pe baza automatizării robotizate a proceselor (RPA), pentru a permite utilizatorilor medii de afaceri să configureze roboți de software pentru a automatiza activitățile repetitive. De la lansarea campaniei RPA, BAL Global se află pe o cale de automatizare mult mai rapidă, în timp ce profită de beneficiile creșterii productivității și a costurilor operaționale mai mici.
În contextul evoluției inteligenței artificiale (AI) și a învățării automate (ML), omologul lor mai puțin cunoscut, RPA, începe să capete popularitate, în special în rândul băncilor, companiilor de asigurări, firmelor de telecomunicații și utilităților. Tehnologia folosește AI și ML pentru a gestiona sarcini de bazate pe reguli, cu volum mare și repetabil, cum ar fi interogări, calcule, copiere și lipire de date pe sisteme, fără nici o cerință de codare. Conform Gartner, veniturile din software RPA au crescut în 2018 cu 63,1% la 846 de milioane de dolari, cu proiecții care au cerut vânzări de 1,3 miliarde de dolari în acest an. Până la sfârșitul anului 2022, Gartner se așteaptă ca 85% dintre organizațiile mari și foarte mari să fi utilizat o formă de RPA, alimentând o piață de 2,4 miliarde de dolari.
- Nu vă grăbiți să automatizați. Nu toate procesele sunt un bun candidat pentru automatizare și, pentru a scoate cea mai mare valoare din tehnologie, trebuie să priviți dincolo de elementele de bază. De multe ori, demo-urile timpurii redau natura inedită a tehnologiei RPA prin înregistrarea și apoi imitarea unor sarcini repetitive simple, dar asta este doar vârful aisbergului. Realitatea este că RPA este ca orice alt produs software, necesită asistență în planificare și tehnologie, și fără ea, nu puteți face multe dincolo de elementele de bază.
- Este important să aveți un program de administrare puternic și un model de ROI pentru a vă asigura că nu veți implementa doar roboți fără a fi atent la economii reale și la valoarea de afaceri. În plus, programele de administrare, inclusiv formarea unui Centru de Excelență (CoE), pot asigura că roboții sunt bine proiectați, ceea ce este esențial pentru evitarea erorilor potențiale de procesare. În același timp, totuși, nu este întotdeauna important să aveți un proces fix, complet optimizat înainte de a automatiza. BAL Global recomandă trasee de dezvoltare paralele care automatizează sarcini cu volum mare, cu capacitate redusă, pe lângă identificarea inițiativelor mai complexe și strategice.
- Aliniați afacerea și IT-ul. Un avantaj al RPA îl reprezintă capacitățile de programare vizuală care permit utilizatorilor medii de afaceri să automatizeze activitățile fără codificare. Însă mai aveți nevoie de implicarea IT pentru a extinde programul în mod eficient, precum și de analiștii de afaceri care sunt pricepuți să identifice ce procese sunt disponibile pentru automatizare
- Automatizarea este doar o parte a transformării digitale, iar liderii din afaceri au responsabilitatea de a-și pregăti în mod proactiv forța de muncă pentru locurile de muncă din viitor, prin inițiative de reciclare. Companiile implementează RPA pentru a automatiza sarcini extrem de repetitive în domenii precum frauda, colecțiile și finanțarea, cu scopul de a avea oameni și boti cu valoare unită. Odată ce botul elimină munca repetitivă, manuală și crește productivitatea și eficiența, lucrătorii umani obțin o șansă de a se concentra pe sarcini mai complexe.