COMUNICATE — December 20, 2019 at 8:57 am

Creșterea Amadeus susținută de strategia de diversificare și de rezistența în afaceri

by

AmadeusAmadeus IT Group S.A și-a menținut evoluția financiară pozitivă în primele nouă luni ale anului, susținută de performanțele operaționale solide ale afacerilor sale de distribuție și soluții IT, consolidarea TravelClick (începând cu 4 octombrie 2018) și efectele pozitive ale schimbului valutar. Acești factori au contribuit la obținerea unei creșteri cu două cifre atât în venituri, cât și în EBITDA și un profit  ajustat de 992,5 milioane EUR, ceea ce reprezintă o creștere de 11,9%  față de aceeași perioadă a anului 2018.

Luis Maroto, președinte și CEO al Amadeus, a comentat: „Amadeus și-a menținut tendința de creștere în primele nouă luni ale anului, obținând o expansiune de două cifre a veniturilor, EBITDA și profit ajustat. Această performanță financiară pozitivă a fost determinată de evoluția sănătoasă a strategiei noastre de diversificare, în special în zona de Hospitality, precum și de performanța segmentelor noastre de bază.
În Distribuție, volumele noastre de rezervare au depășit rata de creștere a  industriei, determinate de câștigurile cotei de piață în toate regiunile, cu excepția Asia-Pacific. Soluțiile IT au continuat să sprijine clienții noștri cu noi parteneriate și soluții, precum noul nostru acord cu Visa pentru asigurarea plăților pentru industria de călătorii și soluțiile noastre de întrerupere a pasagerilor care au fost contractate de mai multe companii aeriene în timpul trimestrului”.

Repere ale performanțelor de afaceri pentru primele nouă luni ale anului

Distribuție
Veniturile din acest segment au crescut cu 5,1%, până la 2.394,8 milioane EUR. O creștere a rezervărilor cu 0,9%, împreună cu un venit mediu per rezervare în creștere determinat de un mix pozitiv și expansiunea de două cifre asigurată de linia de business Payments distribution, a determinat creșterea veniturilor, care a fost susținută și de un efect de schimb valutar pozitiv.
Industria rezervărilor aeriene prin intermediul agențiilor de turism a scăzut cu 0,8% (excluzând India, rămâne nulă). America de Nord și Europa Centrală, de Est și de Sud au fost regiunile cu cea mai rapidă creștere. La rândul său, Europa de Vest, Asia-Pacific și Orientul Mijlociu și Africa au arătat o contracție, afectată de mai multe efecte, inclusiv dezvoltări macroeconomice și evenimente geopolitice. America Latină a raportat o creștere limitată în perioada respectivă.
Rezervările intermediate de Amadeus au continuat să crească în pofida acestui mediu provocator. Rezervările aeriene prin agențiile de turism au crescut cu 0,5%, susținute de extinderea continuă a cotei de piață în toate regiunile, cu excepția Asia-Pacific (cu excepția Indiei, rezervările Amadeus au crescut cu 3,2% și poziția competitivă globală  a crescut cu 1,3 p.p.).

În timpul celui de-al treilea trimestru, Amadeus a semnat șapte noi contracte sau reînnoirea acordurilor de conținut cu companii aeriene, inclusiv transportatorul low-cost Thai Lion Air, ajungând la un total de 19 pentru primele nouă luni ale anului. Abonații la serviciile Amadeus pot avea acces la conținutul pus la dispoziție de peste 110 transportatori low cost sau hibrid ce activează la nivel mondial.

În trimestrul al treilea, Amadeus a extins și a consolidat parteneriatele cu clienții-cheie. În august, Southwest a anunțat un acord de distribuție, în urma căruia managerii de călătorii și companiile de administrare a călătoriilor vor putea rezerva, schimba și modifica rezervări prin intermediul platformei Amadeus Travel. Acest acord se bazează în continuare pe relația companiei cu transportatorul în urma migrării sale către Altéa în 2017.

Amadeus a ajuns la un acord de distribuție cu TAP Air Portugal, care include distribuția printr-un canal privat. Acordul prevede, de asemenea, ca TAP Air Portugal să se alăture programului Amadeus NDC [X], în scopul de a pune la dispoziție viitorul conținut NDC provenit de la compania aeriană prin intermediul platformei Amadeus Travel. Pe măsură ce industria evoluează, pentru a răspunde nevoilor diferiților jucători, Amadeus ajută companiile aeriene să vândă așa cum își doresc, iar vânzătorii de călătorii să acceseze conținut în modul în care au nevoie.

În octombrie, Amadeus a anunțat un parteneriat consolidat cu Japan Airlines, care include un acord extins de distribuție și IT. Japan Airlines va beneficia de tehnologie îmbunătățită, deoarece Amadeus va deveni partenerul de distribuție recomandat de transportator pe piața japoneză. Conținutul companiei aeriene, inclusiv întreaga gamă de tarife internaționale, precum și tarifele preferate și negociate, vor fi acum disponibile pentru vânzătorii de călătorii pentru a cumpăra, rezerva și servicii prin intermediul platformei Amadeus Travel.

De asemenea, au fost înregistrate progrese importante în programul NDC [X]. În august, a fost aprofundat parteneriatul cu United Airlines prin dezvoltarea, testarea și aducerea pe piață a ofertelor de conținut noi, precum noile pachete corporative ale United Airlines (Corporate Bundles) și tarifele dinamice grupate (Dynamic Bundled Fares). În acea lună, American Express Global Business Travel și American Airlines, ambii parteneri ai programului nostru NDC [X], au procesat rezervări live folosind conținutul NDC al American Airlines activat prin nol API al Amadeus Travel.
Începând cu luna octombrie, Amadeus Selling Platform Connect permite vânzătorilor de călătorii să cumpere, să comande, să plătească și să ofere servicii de călătorie aeriană prin intermediul unei conexiuni NDC. Vânzătorii de călătorii pot vedea și compara toate zborurile aeriene disponibile și serviciile conexe pentru orice călătorie dată pe un singur ecran, indiferent dacă provin din EDIFACT, NDC sau alte API.

O altă caracteristică cheie a portofoliului Amadeus de distribuție, soluțiile de merchandising, au continuat să câștige interes din partea clienților. Pe parcursul trimestrului al treilea, nouă companii aeriene s-au înscris pentru Amadeus Fare Families, printre care Tunisair, și trei companii aeriene au contractat serviciile Amadeus Ancillary Services pentru canalul indirect. În total, la sfârșitul lunii septembrie, 95 de companii aeriene s-au înscris pentru Amadeus Fare Families (dintre care 76 au implementat soluția) și 154 au contractat serviciile Amadeus Airline Ancillary Services (dintre care 130 le-au implementat).

Soluții IT
Veniturile din ianuarie până în septembrie au crescut cu 31,1%, până la 1.841.8 milioane EUR, susținute de performanța pozitivă de operare a companiei aeriene IT și noile noastre afaceri.

Soluții IT – Airline IT
Pasagerii îmbarcați au crescut cu 7,1% în primele nouă luni ale anului, susținute de o creștere organică de 6,5% și impactul pozitiv al implementărilor clienților (inclusiv S7 Airlines, Maldivian Airlines, Cyprus Airways și Aeromar în 2018, precum și Philippine Airlines, Bangkok Airways și Flybe în 2019).
Aceste implementări au permis compensarea impactului negativ al mai multor clienți care încetează operațiunile, inclusiv Germania; bmi Regional; Avianca Brasil; Avianca Argentina; Thomas Cook Marea Britanie; Aigle Azur; Adria Airways și XL Airways Franța și migrarea LATAM Airlines Brasil de pe platforma noastră în trimestrul al doilea al anului 2018. Excluzând aceste efecte, pasagerii Amadeus s-au îmbarcat cu 7,8% din ianuarie până în septembrie.

La sfârșitul lunii septembrie, 216 de clienți contractaseră unul dintre sistemele de servicii de pasageri Amadeus (Altéa sau Skies Nou) și 207 fuseseră implementate.
În al treilea trimestru, Mauritania Airlines a contractat pentru Suite Altéa completă, inclusiv modulele Sistemului de rezervări, inventar și control al plecărilor și soluții de plată.
Eforturile companiei ascunzătoare și de vânzare încrucișată au continuat în trimestrul al treilea. Finnair a semnat pentru Dynamic Intelligence Hub și Amadeus Airline Cloud Availability. Aegean Airlines a contractat serviciile Amadeus Customer Experience Management, Ural Airlines a semnat pentru Amadeus Altéa NDC și Luxair a semnat contractul pentru Amadeus Revenue Accounting. AirBaltic a semnat pentru tehnologia disruptivă. Montenegro Airlines a implementat Amadeus Revenue Accounting. Malaysia Airlines a contractat Amadeus pentru a înființa un centru de competențe care să îmbogățească peisajul digital al liniei aeriene și să-i îmbunătățească experiența clienților.

IT Solutions – New Businesses
Noile afaceri au crescut puternic în primele nouă luni ale anului, stimulate de consolidarea TravelClick și de o rată de creștere a veniturilor cu două cifre, livrată de firmele noastre, cu excepția TravelClick. În cadrul noilor afaceri, atât Hospitality, cu excepția TravelClick, cât și TravelClick de sine stătător, au crescut cu un ritm de două cifre.

New Businesses – Hospitality
Amadeus a continuat să adăuge clienți în portofoliul de soluții din acest segment. Pe parcursul trimestrului, Sindhorn Midtown din Bangkok a contractat soluțiile TravelClick iHotelier și de Business Intelligence, așa cum a făcut Kwarleyz Residence Accra în Ghana. De asemenea, compania și-a reînnoit parteneriatul pe termen lung cu Crown Hotels din Australia.
În septembrie, s-a extins alianța strategică cu Marriott International. Compania va recomanda peste 7.000 de proprietăți din 132 de țări și teritorii să utilizeze TravelClick Travel Agent GDS Advertising, Agency360 și Rate360 pentru a genera venituri suplimentare și a îmbunătăți rentabilitatea.

New Businesses – Airport IT
În al treilea trimestru, Amadeus și-a consolidat prezența în Statele Unite. Aeroportul Internațional Memphis (Tennessee) a contractat EASE, în timp ce Aeroportul Internațional Orlando-Stanford (Florida) s-a înscris pentru Amadeus Biometric Integrator.
În luna august, Aeroportul Internațional Narita din Japonia a anunțat că va instala 72 de unități de self-service pentru predarea bagajelor de la ICM în cele patru terminale ale sale. Aceste unități vor ajuta aeroportul să îmbunătățească eficiența check-in-ului pasagerilor și scăderea timpilor de predare a bagajelor înaintea Jocurilor Olimpice și Paralimpice de la Tokyo de anul viitor.

New Businesses – Payments
În luna august compania a anunțat o nouă colaborare cu CyberSource, platforma Visa de administrare a plăților, prin care vom oferi industriei de turism global o gamă de capabilități avansate de anti-fraudă și de gestionare a plăților. Ca parte a acestui parteneriat, soluția de autentificare 3-D Secure (3DS) 2 a CyberSource a fost integrată cu platforma de plăți a lui Amadeus. 3DS 2 include îmbunătățiri semnificative care pun bazele pentru comercianții de călătorii și partenerii lor din zona serviciilor financiar-bancare să ofere sprijin SCA (Strong Authentication Client), fără a afecta experiența plăților rapide și simple.