O recentă cercetare de piaţă efectuată de KPMG la nivelul UE arată, în mod deloc suprinzător, că directorii generali ai firmelor europene au prins gustul afacerilor în mediu digital şi vor în număr tot mai mare să transforme afacerea pe care o conduc prin folosirea sistemelor şi serviciilor digitale. Iar cei chemaţi să realizeze această transformare sunt în primul rând directorii IT.
Însă dacă aceşti directori IT vor să ajute ca firma din care fac parte să ajungă la obiectivele legate de avantaje competitive prin intermediul tehnologiei în următorii zece ani, atunci ei vor trebui să adopte o abordare de tip pionierat faţă de inovare, fapt care antrenează un bazin vast de resurse interne şi externe.
Cercetarea arată că aproape jumătate din organizaţiile europene intervievate (44%) trec în acest moment printr-o formă sau alta de schimbare digitală majoră, care le va afecta în mod fundamentale. O astfel de transformare radicală a apărut ca rezultat al creşterii aşteptărilor din partea consiliilor de administraţie şi a directorilor generali privind creşterea mai rapidă a veniturilor, aplicarea inovării cu capacitate mai mare de generare valoare şi schimbarea modelelor de afaceri.
În acest sens, spun autorii cercetării, directorii IT europeni care doresc să încurajeze inovarea trebuie să ajungă să determine angajaţii să gândească creativ, şi să depună eforturi pentru integrarea inovaţiei în ADN-ul organizaţional. Una din căile sugerate este aceea a creării de medii inovative structurate în cadrul organizaţiei, ca un soi de think tank de inovare, în cadrul căruia procesele generatoare de idei sau comportamente bune să fie recompensate.
Cercetarea dă şi exemple în sensul susţinerii sugestiei formulate. Unul din exemple este PGA European Rour, o organizaţie responsabilă de gestionarea şi operarea turneelor de golf profesionist în Europa, şi care a pornit de ceva vreme o adevărată vânătoare de inovaţii, prin intermediul unui concurs de inovaţii, pe care echipa de angajaţi să le poată folosi pentru a proiecta turneele inteligente de golf ale viitorului.
Concursul are ca ţinte principale firmele start-up în căutarea unor soluţii inovatoare din zona conectivităţii şi a datelor. Practic, obiectul concursului, care a ajuns în etapele finale pe acest sfârşit de an, este legat de transformarea jocului prin intermediul conţinutului multilingual pentru audienţe la nivel global, vizualizare prin intermediul realităţii augmentate şi angajament în timp real cu audienţele TV.