Deoarece COVID-19 se întinde pe tot globul, forțează omenirea să inoveze și să modifice modul în care lucrăm și trăim. De fapt, ne aflăm chiar acum în faza în care persoanele și corporațiile vor fi mai rezistente într-o lume post-COVID-19. Cum ar putea arăta lumea noastră odată ce se va termina pandemia și va trebui să revenim la normalitate?
COVID-19 ne-a făcut pe cei mai mulți dintre noi conștienți de fiecare suprafață tactilă care ar putea transmite boala, astfel încât, într-o lume post-COVID-19, este de așteptat să avem mai puține ecrane tactile și mai multe interfețe vocale și interfețe de vizionare. Înainte de pandemie, am văzut lansarea de opțiuni de plată fără contact prin dispozitive mobile. Cu toate acestea, odată cu creșterea persoanelor care doresc să limiteze ceea ce ating, o opțiune de plată pentru bunuri și servicii care nu necesită niciun contact fizic este probabil să câștige teren. Interfețele de vizionare sunt deja utilizate astăzi pentru aplicarea filtrelor de socializare și pentru a oferi checkout autonom la unele magazine. Se așteaptă să existe o extindere a interfețelor de viziune vocală și mașină care recunosc fețele și gesturile în mai multe industrii pentru a limita necesitatea de contact fizic.
COVID-19 a determinat oamenii să se adapteze la munca de acasă și izolat. Prin forțarea noastră colectivă să găsim soluții digitale pentru a menține întâlniri, lecții, antrenamente și mai multe, din casele noastre, ne-a permis să vedem posibilitățile de a continua unele dintre aceste practici într-o lume post-COVID-19. Astfel, călătoria în alte țări doar pentru o întâlnire nu este întotdeauna esențială și am învățat că apelurile video pentru tot felul de întâlniri, chiar ședințele consiliului de administrație, pot fi la fel de eficiente. Iar ca alt exemplu, o primă lecție de pian printr-un apel video datorită cerințelor de distanțare socială a mers surprinzător de bine.
Vedem puterea datelor într-o pandemie în timp real. Lecțiile pe care le primim din această experiență ne vor arăta cum sa monitorizăm viitoarele pandemii prin utilizarea tehnologiei IoT și Big Data. Aplicațiile naționale sau globale pot duce la sisteme de avertizare timpurie mai bune, deoarece ar putea raporta și urmări cine prezintă simptomele unor focare. Datele GPS ar putea fi apoi folosite pentru a urmări unde au fost persoanele expuse și cu care au interacționat pentru a prezenta contagiune. Oricare dintre aceste eforturi necesită o implementare atentă pentru a proteja confidențialitatea unei persoane și pentru a preveni abuzul de date, dar oferă și avantaje uriașe pentru a monitoriza și aborda mai eficient pandemiile viitoare.
Cu cât putem crea și implementa mai rapid un medicament eficient și sigur pentru a trata și un vaccin pentru a preveni COVID-19 și viitoarele virusuri, cu atât virusul va fi mai rapid limitat. Inteligența artificială este un partener ideal în dezvoltarea de medicamente, deoarece poate accelera și completa eforturile umane. Realitatea noastră actuală va încuraja eforturile viitoare de a implementa AI în dezvoltarea de medicamente.
Pentru a reduce traficul din spitale și alte birouri ale medicilor, mulți își pun în aplicare sau le reamintesc pacienților că consulturile se pot face prin apel video. În loc să te grăbești la medic sau la centrul de asistență medicală, îngrijirea la distanță permite serviciile clinice fără o vizită în persoană. Unii furnizori de servicii medicale au limitat acest lucru înainte de COVID-19, dar acum a crescut interesul în contextul în care distanțarea socială este necesară în multe domenii.
Deși au existat multe companii care au simțit că au spart deja bariera de cumpărături online, COVID-19 a taxat sistemele ca niciodată, deoarece majoritatea cumpărăturilor s-au mutat online. Întreprinderile care nu aveau opțiune online s-au confruntat cu ruina financiară, iar cei care aveau anumite capacități au încercat să crească ofertele. După COVID-19, întreprinderile care doresc să rămână competitive vor descoperi modalități de a avea servicii online, chiar dacă vor menține o locație fizică și vor fi îmbunătățite sistemele de logistică și de livrare pentru a se adapta la creșterea cererii, indiferent de preferința cumpărătorului sau de o viitoare pandemie.
Roboții nu sunt susceptibili la viruși. Fie că sunt obișnuiți să livreze alimente sau să preia date vitale într-un sistem de asistență medicală sau să mențină funcționarea unei fabrici, companiile își dau seama cum roboții ne-ar putea susține astăzi și joacă un rol important într-o lume post-COVID-19 sau în timpul unei viitoare pandemii.
Organizatorii și participanții la evenimente în persoană care au fost forțați să treacă la digital realizează că există argumente pro și contra. De exemplu, dezbaterea despre „AI în educație” de la Parlamentul din Londra a avut loc ca un eveniment virtual și a mers foarte bine deși au participat mai multe persoane. Nu au fost probleme de capacitate, deși au fost participanți conectați din întreaga lume. Deși evenimentele de acest tip nu vor fi virtualizate în întregime după COVID-19, organizatorii de evenimente vor descoperi modalitățile prin care aspectele digitale pot completa evenimentele. Experții prevăd o creștere accentuată a evenimentelor hibride în care părți ale evenimentului au loc personal, iar altele sunt livrate digital.
Evenimentele sportive, organizațiile și fanii au fost nevoiți să vadă evenimente și chiar sezoane anulate în întregime din cauza COVID-19. Dar totuși există digitalizare și aici, existând chiar și versiuni electronice ale curselor de mașini F1 la televizor și, deși s-ar putea să nu fie la fel cu cursele tradiționale de Formula 1, le oferă oamenilor o variantă de a avea sporturile preferate încă disponibile. Spre deosebire de evenimentele sportive mainstream, evenimentele sportive pot trece cu ușurință online. În mod similar evenimentelor, experții prezic mai multă acoperire digitală în viața sportivă, unde evenimentele fizice sunt completate cu oferte digitale.