Guvernare/Licitatii, Internet/Telecom — April 27, 2020 at 3:08 pm

Consumul de internet în creștere, în contextul stării de urgență

by

image005La mijlocul lunii aprilie, creșterile traficului de internet și de voce înregistrează o tendință de stabilizare, în cazul traficului de internet fiind de aproximativ 28% în rețelele fixe și 4% în rețelele mobile, în timp ce traficul de voce a înregistrat creșteri medii de circa 10% în rețelele mobile și 6% în rețelele fixe, comparativ cu sfârșitul lunii februarie 2020, conform datelor ANCOM.

Conform informațiilor transmise de furnizori, se poate estima că traficul de date realizat în rețelele mobile a crescut în ultima perioadă cu circa 4%. În același timp, în rețelele fixe creșterea este semnificativă, de 28%, încadrându-se în media înregistrată la nivel global, unde s-au observat creșteri de 25-30% ale traficului de internet în prima lună de pandemie COVID-19.

300x250 - var 1De asemenea, estimriăle arată că traficul de voce a crescut cu aproximativ 10% în rețelele mobile, respectiv cu 6% în rețelele fixe. În plus, se constată o modificare a orei de vârf pentru traficul de apeluri realizat în zilele lucrătoare, de la orele de seară la cele din mijlocul zilei (orele 11-12).

De altfel, cu excepția traficului de date realizat în rețelele mobile, toate celelalte categorii de trafic analizate înregistrează creșteri mai mari decât cele înregistrate în ultimele semestre.

La solicitarea ANCOM, cei mai importanți furnizori au transmis creșterile traficului înregistrate în prima parte a lunii aprilie (6-12 aprilie 2020), luând ca perioadă de referință (stare de normalitate) ultima săptămână a lunii februarie, în care s-a confirmat în România primul caz de COVID-19 (25 februarie 2020).

Pe fondul modificării cererii de consum din partea utilizatorilor, operatorii de rețele și furnizorii de conținut online au luat măsuri pentru gestionarea cât mai eficientă a traficului, variind de la codec-uri mai bune și protocoale de criptare mai eficiente, la diverse reguli pentru o mai bună gestionare a traficului, în special a vârfurilor de trafic. La nivel european, furnizori importanți de fluxuri video au redus calitatea transmisiei video pentru evitarea congestionării rețelelor și menținerea experienței de utilizare a serviciilor pentru utilizatori.

În România, pentru a asigura continuitatea furnizării serviciilor în cazul creșterii traficului de date, furnizorii au luat măsuri pentru a monitoriza mai eficient capacitatea disponibilă a rețelei și a intervenit unde este necesar, pentru a moderniza echipamentele de rețea și a simplifica și eficientiza procesul de achiziții, dar și unele măsuri privind optimizarea utilizării resurselor tehnice. În prezent, rețelele din România pot susține și gestiona eficient creșterea cererii, astfel încât utilizatorii să se bucure în continuare de conectivitate în parametri buni.

Citiți și:

Fiecare român a consumat lunar 28 GB de trafic internet

2017, al doilea an consecutiv în care consumul de internet mobil aproape s-a dublat